به گزارش ایرنا، ماه مبارک رمضان در روستای گلین رود بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ حال و هوای خاصی دارد، میهمانان خدا با شور و اشتیاق از لحظه لحظه این ماه پر برکت استفاده می کنند.
نزدیکی های افطار که می شود از سراشیبی کوچه های باریک و کوهستانی روستا مردان و زنان به سمت مسجد در حرکت هستند تا هم نماز را به جماعت بخوانند و هم در کنار یکدیگر روزه خود را با یک افطاری ساده باز کنند.
در این میان گفته های آنان در خصوص ماه مبارک رمضان هم از جنس معنویت و اخلاص است ، یزدان تواضعی از ساکنان روستای می گوید: ماه مبارک رمضان زیباست و زیبایی اش به این وحدت و همدلی اهالی است.
ابراهیم کوهبر یکی دیگر از اهالی می گوید: سفره‌هایی که در این ایام پهن می شود رنگ و بوی خدایی دارد، هر روز نوبت یکی از هم محلی هاست که بانی این سفره با محبت باشد و تعدادی از زنان و مردان روستا هم کمک می‌کنند تا این سنت حسنه به خوبی بر گزار شود.
سفره های افطاری ساده، سفره هایی که با نان، پنیر، سبزی، خرما و چای تزیین شده، در این سفره ها خبری از تجملات و چشم و هم چشمی نیست، در این سفره ها تنها مهربانی و معنویت دیده می شود و فقیر و غنی کنار هم بر سر یک سفره نشسته و روزه خود را افطار می کنند.
افطاری دادن در ماه مبارک رمضان بسیار سفارش شده به طوری که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: کسی که روزه داری را افطار دهد، برای او ثوابی مانند ثواب روزه دار است و کم نیستند روزه دارانی که این روزها سفره هایی را در توان خود برای افطاری دادن می گسترانند.
با این اوصاف ساکنان روستای گلین رود به رسم ساده و جذاب صفا و صمیمیت را به نمایش گذاشته و شادی ها را با سفره احسان تقسیم می کنند.
از اینکه اهالی روستا یک ماه تمام کنار هم به عبادت و راز و نیاز با خداوند پرداخته و کشت و کار و سایر فعالیت ها را با معنویت عجین کرده اند خود نمونه ای از زندگی اجتماعی به سبک دینی و اسلامی است که تنها مروج اخلاص ، سادگی ، پاکی و همزیستی مسالمت آمیز و مهربانانه به شمار می رود.
روستای گلین رود دارای 50 خانوار ساکن است.
9933/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.