به گزارش ایرنا،محمدجواد کولیوند پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان فردیس افزود: اصلاح نظام بانکی مورد تاکید مقام معظم رهبری با کارگزاران نظام بود.
وی اضافه کرد: حدود 10 سال که نظام بانکی مطرح است مجلس هم قانون عملیات مالی بدون ربا را در دستور کار قرار داده بود به اتمام رسیده به شورای نگهبان ارسال و ایرادات گرفته شده و ابلاغ خواهد شد.
وی با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی توجه به مالیات هاست، اظهار داشت: یک سوم از درآمد کل کشور ایران مالیات است کسانی که حقوق بگیر دولت و بخش خصوصی حقوق را هنوز دریافت نکردند مالیات از حقوق آنها کسر می شود.
وی با اشاره به اینکه حدود 407 هزار میلیارد تومان بودجه سال 98 از سوی دولت به مجلس ارائه شد، گفت: مجلس 407 هزار میلیارد را به 448 هزار میلیار تومان رساند یک سوم این مبلغ مالیات است.
کولیوند بیان کرد: حدود 138هزار میلیارد تومان مالیات های مستقیم و غیرمستقیم است مجلس در مورد ارزش افزوده و مالیات ها و توجه ویژه به توسعه کشور و 9 درصد از ارزش های افزوده مالیاتی را که 27 صدم به بخش ورزش که رقم 10 هزار میلیاردی، 2 هفت دهم درصد در بخش شهرداری هابرای توسعه های شهری روستاها و دهیاری ها، یک درصد از این 9 درصد در بخش بهداشت و سلامت و پنج درصد به خزانه دولت برای توسعه زیرساخت های کشور اختصاص می یابد.
این نماینده گفت: یکی ازاساسی ترین و موتور محرکه اقتصاد و گردش مالی رونق اقتصادی تولید است به درستی مقام معظم رهبری دست بر این نکته گذاشتند.
کولیوند افزود: رونق تولیدی که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند موضوع مصرف مدنظر است که شعار سال گذشته بوده است ما به عنوان مردم ایران باید به سمت خرید کالاهای داخلی برویم.
وی اضافه کرد: مصرف و گردش مالی در کشور رونق تولید و اقتصادی را رقم بزند تا از این فضای گرانی ها و معیشت مردم اشتغال به این سمت حرکت کنیم.
وی در بخش دیگر سخنان به کارگزاران نظام تاکید کرد ، افزود: کلیدی ترین نکته ای که باید مسئولان نظام دنبال کنند از جمله قوه قضاییه،مجریه،مقننه و سایر دستگاههایی که خارج از قوا هستند مانند صدا وسیما و نهادهای عمومی غیر دولتی مثل شهرداریها و شوراها اساسی ترین بحثی که مطرح شد برداشتن موانع تولید بود.
وی اضافه کرد: یکی از اساسی ترین عواملی که می تواند رونق اقتصادی را در کشور رقم بزند موضوع تولید است.
وی با بیان اینکه تولید فقط در صنایع خلاصه نمی شود ، تصریح کرد: تولید در بخش کشاورزی، صنعت، معادن، خدماتی، حمل و نقل، وقتی که سال را رهبری به نام رونق تولید نامیدند برخی از دوستان گمان می کردند که رونق تولید فقط باید در صنعت تولید باشد.
وی یادآور شد: تولیدات بعضی از مکان ها عوامل و دستگاهها تولیدات خدمت است مثل صنعت حمل و نقل، خدمتی که در فضای مجازی برخی از شرکت های دانش بنیان در بسترهای مخابراتی ایجاد می کند.
نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بخواهیم کالاهای داخلی کشور رقابت پذیرباشد به عنوان مثال صنعت خودرو ایران را با صنعت کشور آلمان رقابت دهیم باید خیلی کار شود تا کیفیت و کمیت خودروی ایران را در زوایای متعدد بسنجیم .
کولیوند افزود: مفتخریم بگوییم بسیاری از کالاهای استراتژیک که در کشور تولید می شود از نوع درجه یک کشورهای توسعه یافته دنیا هم با کیفیت تر است.
وی اضافه کرد: امروز در تجهیزات پزشکی در استان البرز ارخانه هایی وجود دارند که لوازم پزشکی تولید می کنند و در بحث صافی های خون برای افرادی که مشکل کلیوی دارند نوع تولیدات ما از آلمانی برجسته تر و با کیفیت تر است.
وی افزود: به عنوان نمونه در گرمدره و فردیس کارخانه سیناژن تولید دارو می کند اینها برای جمهوری اسلامی است.
7413/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.