به گزارش ایرنا، رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان البرز در این آیین اظهار داشت: البرز به همت والای خیرین نیک اندیش موفق به کسب رتبه اول کشوری در تحقق تعهدات مالی در ساخت مدارس خیرساز شده است.
محمدرضا اسپرورین با اشاره به اینکه هر فردی با هر توان مالی می تواند در حرکت مقدس مدرسه سازی مشارکت کند، یادآورشد: خیرین نیک اندیش البرزی با کمک 57 میلیارد تومانی خود توانستند به رتبه اول کشوری دست پیدا کنند.
وی یادآورشد: مجمع خیرین مدرسه ساز از دل مردم این مرزو بوم بلند شده است تا با عزم و اراده استوار آنان گام های بلند و ماندگاری در رفع معضلات آموزشی در کشور از جمله البرز برداشته شود.
وی با بیان اینکه برای خیر مدرسه ساز شدن لازم نیست هزینه ساخت یک مدرسه پرداخت شود، اضافه کرد: در استان البرز یک کارگر تامین اجتماعی به نام یونس ابراهیمی زندگی می کند که هر سال با اهدا یک نیمکت برای دانش آموزان به جمع خیرین مدرسه ساز این استان پیوسته است.
وی تصریح کرد: مدرسه سازی تجلی عشق است زیرا از مال گذشتن بسیار سخت است و همانند جان برای افراد ارزش دارد.
وی تاکید کرد: فردای درخشان ایران اسلامی در مدارس شکل می گیرد لذا گام برداشتن در این حرکت مقدس بسیار ارزشمند است .
نماینده مردم کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا نیز در این آیین اظهار داشت: 40 سال از انقلاب اسلامی می گذرد که ملت ایران در عرصه های مختلف از جمله ساخت مدارس ثابت کردند که در صحنه حضور دارند.
محمد جواد کولیوند اظهار داشت: بودجه ای که سالانه برای کشور بسته می شود معمولا مثل سال 97 و 98 به دلیل شرایطی که برای کشور پیش می آید محقق نمی شود.
وی بیان داشت: بیشتر بودجه کشور بر حسب فروش نفت و گاز بسته می شود در حالی که امسال شرایط ویژه ای در این زمینه حاکم است و همچنین شرایط 22 استان کشور در حادثه سیل نیز در تحقق این بودجه در استان ها تاثیر گذار است.
وی با اشاره به اینکه امسال بودجه کشور به میزان 448 هزار میلیارد تومان در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است اما به دلیل وجود شرایط ویژه ، 130 هزار میلیارد آن محقق نمی شود.
وی میزان خسارت سیل در استان های کشور را در حدود 40 هزار میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: دولت برای ایجاد زیرساخت ها نیاز به مشارکت های مردمی به ویژه در ساخت و تجهیز مدارس دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش البرزهم ضمن قدردانی از خیرین نیک اندیش ، استاندار البرز و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی درحمایت از آموزش و پرورش ، گفت: با همدلی می توان در ساخت مدارس با نشاط در استان سرافراز البرز که مینیاتوری از اقوام مختلف ایرانی است گام برداشت.
سالار قاسمی خاطرنشان کرد: باید قدر خود را بدانیم زیرا در ایران مردم و مسئولان با هم هستند که با همدلی می توانند مشکلات را در جامعه برطرف کنند.
وی با اشاره به اینکه دست خیرین را می بوسم ، یاد آورشد: خیرین برای جامعه یک سرمایه بزرگ هستند زیرا با همت آنان کلاس های درس برای فرزندان ایران ساخته و آماده می شود.
وی تصریح کرد: اگر همت والای خیرین نبود، بی شک آموزش و پرورش با مشکل جدی روبرو می شد.
وی اضافه کرد: خیر شدن دل بزرگ و فکر بزرگ می خواهد ، نه مال بزرگ چون افراد زیادی هستند که مال دارند اما دل بخشش آن را ندارند.
وی ادامه داد: خیرین مدرسه ساز در استان البرز خوش درخشیده اند اما به دلیل نیاز استان به فضا های آموزشی نیاز به مشارکت همه مردم با هر توان مالی داریم.
وی تاکید کرد: در البرز معلمان خیری نیز وجود دارند که ماهانه بخشی از حقوق خود را به کمک در ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی در این استان اختصاص می دهند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و24 هزار و 500 فرهنگی دارد.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.