به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز یکشنبه در دیدار با اعضای کنگره ملی شعر آیینی امام حسن (ع)، افزود: گسترش شعر آیینی باعث توسعه فرهنگ اهل‌بیت (ع) می شود.
وی شعر آیینی را موجب افرایش تقوای دل دانست و ادامه داد: شعر آیینی عمق حرکتی دارد و در عمق جان افراد می‌نشیند و سبب تأثیرگذاری در افراد می‌شود.
امام جمعه کرج گفت: استان البرز در حوزه شعر آیینی از ظرفیت‌های بسیار بالایی برخوردار است که باید به‌ صورت متمرکز و تخصصی به آن پرداخته شود.
وی در ادامه با اشاره به جایگاه و اهمیت شعر آیینی، افزود: شعر آیینی قابلیت‌های بسیاری برای ماندگار شدن ارزش‌های دینی و الهی دارد.
امام‌ جمعه کرج با اشاره به تأثیر قوه‌ خیال در شعر، گفت: قوه‌ خیال اگر باعقل پیوند بخورد یک جریانی صورت می‌گیرد که بسیار استوار خواهد بود.
آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه به‌ وسیله شعر آیینی دریای وجودی اهل‌ بیت(ع) به این ظرف منتقل می‌شود، افزود: شعر آیینی چشمه زلالی است که به منبع وحی و اهل‌بیت (ع) وصل است.
وی در ادامه با بیان اینکه قرارگاه مرکزی شعر آیینی کشور باید در استان البرز شکل بگیرد، خطاب به اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی شعر آیینی امام حسن (ع)، گفت: کار را با صلابت شروع کنید و با استفاده از تمام ابزار و امکانات موجود با قاعده برنامه‌های لازم را انجام دهید و تمام زوایای کار را بسنجید.
در ابتدای این جلسه هر یک از اعضای ستاد برگزاری کنگره ملی شعر آیینی دقایقی را به معرفی و عنوان برنامه‌های طرح‌ شده برای برگزاری این کنگره پرداختند.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.