به گزارش ایرنا، موسی برزگری روز شنبه در حاشیه بازدید رئیس بنیاد مستضعفان و رئیس جهاد دانشگاهی از پارک علم و فناوری استان البرز افزود: زنان بارداری که در خانه های بهداشت روستایی پرونده دارند و از نظر پزشکی دچار سوء تغذیه هستند و بضاعت مالی ندارند در این طرح بنیاد مستضعفان قرار می گیرند.
وی ادامه داد: بر این اساس این زنان هر ماه از 14 قلم کالا با تشخیص معاونت تغذیه وزارت بهدشت درمان و آموزش پزشکی در دورترین نقطه کشور بهره مند می شوند .
برزگری گفت: امروز در 310 نقطه کشور این 77 هزار زن باردار تحت پوشش این نوع خدمات قرار گرفته و تاکنون یک میلیون سبد کالایی دراختیارشان قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: تمام تلاش برآن است تا نوزدان این مناطق کمتر از 2 کیلوگرم نباشند چرا که علت بخشی از معلولیت ها به سوئ تغذیه زنان باردار بازمی گردد.
وی خاطرنشان کرد: از زمانی که این طرح شروع شده هیچ نوزداری زیرسه کیلوگرم نبود و از چهار ماهگی تا شش ماهگی شیردهی زنان مذکور از این نوع خدمات بهره مند می شوند.
مدیرعامل بنیاد علوی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: اکنون 14هزار و 200 خانوار 2 معلول به بالا فاقد مسکن شناسایی شده اند که با همکاری بهزیستی، سازمان ملی مسکن و خیرین مسکن ساز توانسته ایم یک مشارکت دولت، نهاد و بخش خصوصی را برای خانه دار شدن این خانوارها راه اندازی کنیم.
وی افزود: دوسال است که در این زمینه کارمی شود و کلید خانه برای شش هزار نفر در این زمینه داده شده که 50 درصد هزینه تامین مسکن این خانواده با بنیاد مستضعفان است.
برز گری یاد آورشد: تا پایان سال 99 به دنبال خانه دار شدن این 14 هزار و 200خانواده دارای دو معلول به بالا هستیم .
8029/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.