به گزارش ایرنا، رحیم بنامولایی روز شنبه در نشست بررسی مشکلات موجود در عرصه فعالیت استارت آپ ها گفت: تجربه سال های اخیر بیانگر آن است که استارت آپ های البرز بااینکه موثر و مفید بوده اما با پاره ای محدودیت هامواجه هستند.
وی اظهار داشت: ضروری است به نحوی برنامه ریزی کنیم تا استارت آپ ها با سهولت و بدون دغدغه بتوانند در بازار های ملی و فراملی حضوری پررنگ داشته باشند.
بنامولایی گفت: در شرایطی که تحریم ها بازار تولید و عرضه را نشانه گرفته است، رفع چالش های فعالان اقتصادی از جمله درعرصه استارت آپ ها می تواند در روند بهبود کسب و کار موثر واقع شود.
رئیس اتاق بازرگانی البرز افزود: نارسایی در تامین مالی و عدم آشنایی کامل صاحبان سرمایه نسبت به کسب و کارهای اینترنتی از جمله چالش هایی است که درمسیر ایجاد تحول دراستارت آپ ها خودنمایی می کند.
بنامولایی گفت: هدف ما از تشکیل اتاق فکر ویژه استارت آپ ها، بررسی همه جانبه و ریشه یابی مشکلات کسب و کارهای اینترنتی است.
وی بیان داشت: برای ایجاد تحول درفضای کسب و کارهای اینترنتی بایستی استارت آپ‌ ها از زیرساخت های مناسب اطلاعات و ارتباطات به ویژه در بحث پهنای باند و سرعت اینترنت برخوردار شوند.
وی آغاز به کار رسمی نخستین استارت آپ صنعت کشور در ساوجبلاغ در هفته گذشته را حرکتی روبه جلو در مسیر سهولت در عرضه کالاهای تولیدی به مصرف کنندگان بدون دخالت واسطه های سودجو عنوان کرد.
او گفت: ضروری است با همفکری‌ و همراهی بخش خصوصی و حاکمیت، طرح های جامع و قابل اجراء باهدف توسعه استارت آپ ها به تدریج عملیاتی شود.
رئیس اتاق باررگانی استان البرز افرود: حمایت های حقوقی و قانونی از کسب وکارهای اینترنتی راهگشای تقویت و توسعه اینگونه فعالیت ها خواهد بود.
بنامولایی گفت: حضور پررنگ استارت آپ ها در بازارهای داخلی و جهانی مستلزم آن است که مراکز آموزش عالی کشور بیش از پیش تربیت نیروهای تخصصی به ویژه در بحث مهم آمورش برنامه ریزی های حرفه ای را در دستور کار قرار دهند.
او افزود: باید استارت آپ های ما از علم روز بهره مند شوند تا بتوانیم در پویائی اقتصاد کشور گام های موثری برداریم.
7411/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.