به گزارش ایرنا، عزیزاله شهبازی عصر چهارشنبه در حاشیه نشست اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون وزیر کشور در منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز برگزار شد در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این استان دارای ظرفیت بالایی در بخش استارتاپی است و بهره برداری از این استارتاپ ها برای اشتغالزایی و رونق تولید ضروری است .
وی بیان داشت : اکنون چند شرکت استارتاپی در پارک علم و فناوری البرز فعال هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در سال رونق تولید مجالی برای تعطیلی حتی یک واحد تولیدی و تعدیل یک نیروی کار نداریم ، اظهار داشت: طرح های متعددی برای محرومیت زایی در مناطق استان از جمله بخش پلنگ آباد شهرستان اشتهارد اجرایی شده است.
شهبازی در ادامه به وضعیت برق استان البرز اشاره کرد و خاطر نشان کرد: پیگیر هستیم که برق منطقه ای استان از تهران جدا و مستقل شود، به این دلیل که پیک مصرف استان 800 مگاوات است ولی تولید البرز بیش از یک هزار و 600 مگاوات است که وارد شبکه ملی می شود.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های استان البرز گفت: نرخ بیکاری در پائیز 97 در استان 15.8 درصد بوده که در زمستان به حدود 13 درصد رسید اما با توجه به ظرفیت های بالایی که البرز در حوزه تولید و صنعت دارد باید این رقم کاهش داد.
شهبازی افزود: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده که در استان هر کدام از دستگاه های اجرایی در پنج محور اصلی و به صورت متمرکز در سال 98 اقدام کنند.
وی ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته با توجه به تعدد واحدهای تولیدی و صنعتی کمترین مشکل و تعدیل نیرو را در شرایط کنونی استان داشته است.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.