اولین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز در سال 98 برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسماعیل خلیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر چهارشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز که باحضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور در کرج برگزار شد، گفت: از جمله مهمترین دلایل افزایش نرخ بیکاری البرز، مهاجرت از سایر استان و حضور اتباع خارجی است.

وی با اشاره به برنامه های تبصره 18 در کاهش نرخ بیکاری، افزود: اشتغالزایی 20هزار نفر در سال جاری پیش بینی شده  است.

خلیلی گفت: با توجه به اشتغال فراگیر سال گذشته، 51 طرح، استان البرز رتبه دوم کشوری را با 49ساعت کار به دست آورد.

این مدیر استانی تصریح کرد: سال 97 اعتباری معادل 8 هزار میلیارد ریال به اشتغال فراگیر تخصیص یافت که حدود 270 میلیارد ریال آن به دلایل مختلف از جمله چک برگشتی پرداخت شد.

اشتغال 850 نفر در پارک علم و فناوری 

رئیس پارک علم و فناوری البرز در این نشست با اشاره به سرعت رشد شرکت‌های دانش‌بنیان البرز گفت: سال 97 به جز فروش شرکت‌های صنعتی، مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان البرز چهار هزار و 40میلیارد ریال فروش داشت.

عطاء‌الله ربانی با یادآوری فعالیت 150 شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری از اشتغال 850 نفر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به تبصره 18 قانون بودجه سال 97 از تعهد 2 هزار و 75 شغلی به تعداد هزار و 350 اشتغالزایی ایجاد شده است.

خروج واحدهای تولیدی از تملک بانک‌ها 

محمد امین فرشی در ادامه گفت: با تاکید استاندار البرز، وضعیت 153 واحد تولیدی صنعتی تحت تملک بانک‌ها، مورد بررسی قرار گرفت و مصوب شد واحدها قبل از اینکه تحت تملک بانک در آیند در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ضمن رفع موانع و مشکلات آنها از تملک بانک‌ها خارج شوند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان البرز با اشاره به خارج شدن 39 واحد از تملک بانک‌ها اذعان داشت: در راستای خروج سایر واحدهای تحت تملک بانک‌ها، متقاضیان می‌توانند درخواست خود را به سامانه‌های مربوطه ارائه و از این طرح استفاده کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.