به گزارش ایرنا، حسین جعفری قهدریجانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: میانگین آگهی های دولتی در سه ماهه پایانی سال 97 به نصف جدول پیش بینی شده رسید.
وی اضافه کرد: به دلیل کمی آگهی های دستگاه های اجرایی، میانگین این آگهی ها برای روزنامه های محلی 20 کادر در ماه و با سقف 240 کادر در سال محاسبه شده بود و نیز برای روزنامه های سراسری چهار کادر در ماه با سقف 48 کادر در سال بوده است.
جعفری قهدریجانی گفت: میانگین هزینه آگهی های ثبتی برای روزنامه های محلی 20میلیون ریال و برای روزنامه های سراسری 2 میلیون و 500 هزار ریال برآورد شده بود.
وی ادامه داد: نگاه حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نشریات محلی این است که 70 درصد از حجم آگهی های استان به نشریات محلی اختصاص یابد.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز بیان داشت: همجواری البرز با تهران و تعدد دفاتر سرپرستی در استان سبب شده تا نسبت 70 به 30 در خصوص نشریات محلی رعایت نشده و مورد دیگر که موجب این شرایط شده قانون برگزاری مناقصات است، در ماده یک بند ب ذکر شده قوای سه گانه جمهوری اسلامی ایران از وزارتخانه ها، سازمان صدا و سیما و شرکت های تابعه آن موظفند در برگزاری مناقصه مقررات این قانون را رعایت کنند.
جعفری قهدریجانی گفت: همچنین در ماده 13 بند ب قانون مناقصات ذکر شده فراخوان مناقصه عمومی باید به تشخیص مناقصه گزار از 2 تا سه نوبت در یکی از روزنامه های کثیر الانتشار کشوری یا استان مربوط منتشر شود.
وی ادامه داد: این قانون در سال 83 با اصلاحاتی به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیده و سبب شد که دستور العمل داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد توزیع و انتشار آگهی های دولتی که با نگاه ذ70 به 30 در جهت حمایت نشریات محلی تنظیم و اجرایی شده است، شکل نگیرد.
جعفری قهدریجانی گفت: اما قانون برگزاری مناقصات به دلیل تعدد سرپرستی ها در استان نتوانسته کمکی در جهت بهبود دریافت آگهی برای آنها باشد.
وی ادامه داد: به دلیل تعطیلی فروردین ماه، توزیع آگهی های سه ماهه اول سال 98 بر مبنای میانگین سال گذشته توزیع شده و با پایان اردیبهشت و خرداد ماه میانگین آگهی ها برای دوره دوم سال مشخص می شود.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.