به گزارش ایرنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوجبلاغ روز سه شنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به ایرنا گفت: 40 تابلو عکس‌ در ابعاد 70 در 100 سانتیمتر از عکاسان هنرمند رجبعلی قهرمانی و محمدسجاد قهرمانی برای عموم به نمایش درآمده است.
خدارحم بابائی با اشاره به اینکه این مجموعه حاصل دسترنج یادگاران هشت سال دفاع مقدس است، افزود: این هنرمند در گوشه‌ای از یکی از روستاهای ساوجبلاغ مجموعه فرهنگی و هنری تدارک دیده است تا علاقمندان به هنر و المان های سنتی این مرز و بوم آثار عکاسی این هنرمند را مشاهده نمایند.
وی افزود: در این نمایشگاه آثار عکاسی با موضوع سرمایه اجتماعی، فرهنگی و هنری مناطق محروم کشور از جمله کردستان، لرستان، کرمان، بندرعباس و ... در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوجبلاغ اظهار داشت: قرار است عواید حاصل از فروش این آثار برای کمک به زلزله زده ها اختصاص داده شود.
رجبعلی قهرمانی عکاس مجموعه گفت: آشنایی بهتر با مفهوم سرمایه اجتماعی و فرهنگی و زندگی ساده مردمان مرزنشین و دوردست‌های ایران از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.
وی گفت: 40 سال است با دوربین عکاسی آشنا شدم و دوربین بهانه خوبی بود تا من بدون وقفه در امر دفاع مقدس در بین رزمندگان حضور پیدا کنم آنهم در بین رزمندگانی که بعد از شهادتشان فهمیدم یکی باقری و آن یکی همت و دیگری زین الدین و... بودند، دورانی که خودشان بودن، نه فقط نامشان.
قهرمانی افزود: بهترین دوران زندگیم همان دوران بود که در قرارگاههای اصلی کربلا، نجف، و خاتم النبیاء در بین این فرهیختگان فرشته صفت و ستارگان درخشان آسمان بی انتها، که جزء صفا و صداقت، صمیمیت و ایثار و بدور از هر گونه تعلق دنیوی سپری شد.
9933/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.