معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با عنوان اینکه البرز مجهزترین استان کشور است، گفت: استان البرز با توجه به پتانسیل خود به قطب جدیدی در این حوزه تبدیل شده و لازم است از ظرفیت های آن استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سورنا ستاری صبح امروز در حاشیه رونمایی از دو داروی درمان سرطان و دیابت در شرکت شیمیایی دارویی باران مستقر در شهرک صنعتی اشتهارد، گفت: با توجه به ظرفیت تولید دارویی در کشور، توانمندی شرکت‌های تولیدی به قدری است که می‌توان بخش عمده ای از نیاز داخلی را تامین کرد.

وی با عنوان اینکه البرز مجهزترین استان کشور به لحاظ تولید داروست است، افزود: استان البرز با توجه به پتانسیل خود به قطب جدیدی در این حوزه تبدیل شده است و لازم است از ظرفیت های آن استفاده کرد.

ستاری تصریح کرد: در شرایط فعلی و با توجه به فشار اقتصادی، پروژه های تهیه اقلام تحریم یکی از پایه های اصلی برای تهیه مواد اولیه و داروهای خاص است که به زودی محصولات این پروژه در بازار ارائه می شود.

ستاری همچنین در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد از تمرکز ما بر روی تولید دارو و تامین‌ مواد اولیه این‌حوزه است.

وی افزود: لیستی را با همکاری معاونت غذا و دارو نهایی کردیم از مواد اولیه و داروهایی که بیشترین‌ میزان واردات را دارند.

ستاری تصریح کرد: لیست اول داروهایی است که امروز به بهره برداری رسید و لیست جدید نهایی شده و پیش از عید قراردادش در دست ابلاغ است لذا لازم است برنامه زمان بندی فشرده ای طراحی شود تا در سال آینده شاهد اتفاقات خوب باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.