معاون نظارت بر استاندارد ملی کشور با اشاره به بیش از 19 هزار بازدید در طرح نظارت نوروز 98 از آغاز نظارت بر کیفیت کالای پرمصرف مردم در بازار ماه رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، وحید مرندی‌مقدم امروز در نشست خبری گفت: بازار ماه مبارک رمضان توسط بازرسین کیفیت مواد غذایی تحت کنترل خواهد بود که با انطباق استاندارد کالای مورد نیاز مردم عرضه شود.

وی با اشاره به مواد غذایی پر مصرف این ماه، گفت: به تمام ادارات استاندارد در سراسر کشور این دستور ابلاغ شده چراکه سلامتی مردم بسیار مهم است و این نظارت از سوء استفاده افراد سودجو کم می کند.

مرندی مقدم با تاکید بر اینکه اجازه نمی‌دهیم ایمنی غذای مردم مورد تهدید قرار گیرد، اظهار داشت: این دستور با اعتباری بیش از سال گذشته، اواخر فروردین به استانها ابلاغ شده است.

وی با اشاره به طرح نظارت نوروز 98 گفت:  در این طرح کشوری،  بیش از 19 هزار بازدید از مراکز عرضه کالا انجام شده که طی آن 16 هزار و 500 وسیله سنجش مورد بازرسی قرار گرفت. همچنین 4 هزار و 500 جایگاه سوخت، بازرسی شد.

مرندی مقدم، اذعان داشت: 137 مورد بازدید از مراکز تفریحی و شهربازی‌ها و هزار مورد خرید نمونه در سطح کشور در طرح کنترل کیفیت نوروزی، بررسی و اعلام شد.

وی گفت: از بازرسی‌هایی که مشمول استاندارد هستند 9 هزار و 700 کالای غیر استاندارد از سطح بازار جمع آوری شد که از این مقدار 104 مورد عدم الصاق برچسب انرژی داشت، 346 مورد اعلام تخلف به تعزیرات گزارش شد.

معاون سازمان استاندارد ملی کشور، گفت: 165 کالای غیر استاندارد که قابلیت تبدیل به مواد مصرفی دیگری نداست، معدوم شد.

مرندی مقدم با عنوان اینکه بیشتر تخلفات در استان های پرتردد گزارش شده تاکید کرد که استاتدارد بحث کیفیت را دنبال می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.