به گزارش ایرنا، ناصر مقدم روز یکشنبه در نشست فصلی با خبرنگاران افزود: عملیات اجرایی پردیس تئاتر استان در زمینی به مساحت یک هزار و 560 متر مربع در سه پلاتو از سال گذشته آغاز شده و تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی اضافه کرد: در آغاز عملیات اجرایی این طرح، هفت میلیارد ریال برای راه اندازی این پردیس جذب شد، اما با توجه به اینکه پروانه نگرفته ایم، اجرای آن از سوی شهرداری ماده 100 شده است.
مقدم گفت: با پیگیری های استاندار البرز مقرر شده تا مشکلات ایجاد شده بر سر راه اجرای این پروژه برطرف شود، که بتوانیم آن را به سرانجام برسانیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و اظهار داشت: بر مبنای این بیانیه، در جهت توجه به جوانان، نشاط اجتماعی، کاهش آسیب های اجتماعی، توسعه و ترویج ارزش های دینی و همچنین رونق تولید از اولویت های امسال فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواهد بود.
مقدم گفت: همچنین تکمیل زیر ساخت ها بویژه در بخش های فرهنگی، هنری، از جمله پردیس تئاتر استان، تکمیل فرهنگسرای شهرستان ها، محل دائمی نمایشگاه فرهنگی و هنری، از جمله برنامه های در دست اقدام اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در سال جاری است که با حمایت استانداری و برنامه و بودجه بتوانیم آنها را به سرانجام برسانیم.
وی با بیان اینکه یکی دیگر از اولویت های امسال ما، بیمه هنرمندان و اصحاب رسانه است که به صورت جدی پیگیر آن هستیم اظهار داشت: در سال 97، 60 نفر بیمه شده جدید داشته ایم و از ابتدای سال جاری تاکنون 10 نفر از اصحاب فرهنگ و هنر تحت پوشش بیمه هنرمندان قرار گرفتند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: یک هزار و 200 نفر در استان تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند که از این تعداد حدود 50 درصد بیمه تکمیلی دارند.
مقدم در ادامه با اشاره به اینکه 965 نفر از طریق سامانه کارا از تسهیلات اداره کل کار، رفاه و تامین اجتماعی استان بهره مند شدند خاطرنشان کرد: همچنین با هدف توسعه زیر ساخت ها یک مجتمع تجاری در مشکین دشت در حال ساخت است که دارای پنج باب سینما است و با برنامه ریزی های صورت گرفته، امیدواریم با کمک سازنده مجتمع و حمایت 9 میلیارد و 600 میلیون ریالی وزارت ارشاد برای تجهیز این سینماها بعد از عید فطر به بهره برداری و شاهد افزایش هزار صندلی به مجموع صندلی سینماهای استان خواهیم بود.
وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، این است که بتوانیم همه انجمن های استان را در فرهنگسرا مستقر کنیم که به زودی این امکان فراهم می شود که تمامی انجمن های هنری و فرهنگی البرز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مکانی داشته باشند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز افزود: در کنار این موارد، توافقی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته ایم تا سالن سیروس صابر اداره کل را به آخرین سیستم پخش فیلم های هنر و تجربه مجهز کنم.
مقدم در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع آگهی مطبوعات استانی اشاره و خاطرنشان کرد: توزیع این آگهی ها بر مبنای قانون و آئین نامه است، که البته در این میان ممکن است خطاهایی نیز صورت گیرد که در صورت بروز این خطاها جبران می کنیم.
وی ادامه داد: آگهی ها هر چه بوده در استان توزیع شده، برای توزیع آن طبق آئین نامه عمل می کنیم و آشنا بازی در کار نیست و ما مجری قانون هستیم.
مقدم با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی محفل تعامل و گفت و گو با اهالی حوزه فرهنگ است گفت: حوزه فرهنگ و هنر مظلوم ترین بخش است، همه باید کمک کنند تا از حداقل امکانات بیشترین استفاده را کنیم، مساله آگهی مطبوعات تنها بحث فرهنگی استان نیست و نمی توانیم استان را برای چند آگهی تعطیل کنیم.
وی ادامه داد: در حوزه آگهی و در مابقی مسایل مربوط به فرهنگ و هنر طبق قانون و آئین نامه عمل می کنیم و از هیچ جنجالی نیز نمی ترسیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز با بیان اینکه باید به فکر توسعه زیر ساخت ها در استان باشیم گفت: طبق آئین نامه توزیع آگهی ها 70 درصد باید بین نشریات محلی و 30 درصد نشریات سراسری توزیع شود، برای ما هیچ گونه توجیهی وجود ندارد که به یک روزنامه بیشتر و به دیگری کمتر داده شود و توزیع آگهی ها بر مبنای این اولویت ها است.
مقدم در بخش دیگری از سخنان خود به کاهش تصدی گری دستگاه های دولتی اشاره و گفت: در دولت نهم و دهم خیلی از قواعد بهم ریخت به جز کاهش تصدی گری بخش دولتی و این روند همچنان ادامه دارد.
وی در ادامه به نقش خانه مطبوعات اشاره داشت و افزود: خانه مطبوعات تشکلی قانونی و مورد تائید وزارتخانه است و ما نیز از آن حمایت می کنیم.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز به توزیع کاغذ برای مطبوعات استانی اشاره و افزود: 6 هزار تن کاغذ در شرف ورود به کشور است، که طبق اعلام وزارتخانه مقرر شده هر روزنامه ای به هر میزان که کاغذ نیاز دارد به ما اعلام و ما نیز به مرکز ارسال می کنیم.
7414/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.