به گزارش ایرنا، آیت‌اله سید محمدمهدی حسینی همدانی روز یکشنبه در آیین نکوهداشت هفته معلم و تجلیل از معلمان شاخص استان البرز که در کانون امام علی (ع) در کرج برگزار شد، اظهار داشت: امروز شبهات نسل جوان بسیار زیاد است و معلمان باید پاسخ این شبهات را بدهند و به اطرافیان کمک کنند تا نسل خوبی تربیت شود.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب تحلیل جامع از جایگاه معلم بویژه در جامعه ایران مطرح کردند، یادآور شد: امروز وظیفه معلمان این است که در گام دوم انقلاب فرزندانی را در ادامه گام اول تربیت کنند چرا که طبق بیانات رهبر معظم انقلاب، شما معلمان تمدن ساز هستید و مسئولیت سنگینی دارید.
وی با اشاره به اینکه البته به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از جاها تحول ایجاد شد، افزود: اسلام تحول در تعلیم و تربیت را مهم می‌داند و زمینه‌های رشدی بعد از انقلاب در آموزش ‌و پرورش بر کسی پوشیده نیست.
وی تصریح کرد: وجود رهبر انقلاب، تحول در آموزش‌ و پرورش و یا معلم بودن از جمله نعماتی هستند که خدا به ما عطا کرده است و باید شکرگزار آن باشیم و البته هرکسی نعمتش بیشتر شود تکالیف بیشتری خواهد داشت.
حسینی همدانی ادامه داد: امروز معلمی که هم جامعه و هم دانش آموزان را هدایت می‌کند را داریم؛ امام راحل و رهبر فرزانه و بصیرت انقلاب از نمونه‌های مثال‌زدنی این معلمان هستند.
وی با بیان اینکه مهمترین دامی که دشمن برای معلمان و جامعه انسانی ما پهن کرده ناامیدی است، خاطرنشان کرد: باید در عمل و رفتار روی نقاط قوت افراد دست گذاشت و این در بکارگیری افراد نیز مهم است.
وی با گرامیداشت یاد شهید مطهری که این روزها به بهانه نام آن معلم شهید والا مقام، فرهنگیان و معلمان در سراسر کشور دورهم جمع می‌شوند،افزود: مطهری شهید گران‌قدری است که تا زمان شهادت مرتب در حال آموزش اخلاق بود و ارتباط باخدا داشت و باید این‌ها درس ما و معلمان باشد و در راستای عمل به آن برای مراقبت از علم و معرفت تلاش کنیم.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 50 هزار معلم شاغل و بازنشسته دارد.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.