به گزارش ایرنا، سارا دشتگرد روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهارداشت: در بودجه سال جاری شهرداری کرج، سهم پژوهش نسبت به گذشته افزایش چشمگیری دارد.
وی خاطر نشان کرد: برای اجرای پروژه های عمرانی می بایست ابتدا کار مطالعاتی صورت بگیرد و سپس کارهای عمرانی اجرا شود.
این عضو شورا با اشاره به اینکه پرداختن به هویت کرج مورد تاکید اعضای شورای اسلامی شهر کرج است، گفت:بخشی از بودجه سال جاری شهرداری کرج نیز به این امر اختصاص داده شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در گذشته پژوهش ها با موضوعات شهری سلیقه ای انجام می شد، افزود: اکنون پژوهش ها متناسب با نیازهای کاربردی انجام می شود.
دشتگرد اظهارداشت: جلوگیری از موازی کاری درمعاونت ها و سازمان های شهرداری کرج در بخش پژوهش از دیگر مواردی استکه به آنها پرداخته شده است.
رئیس مرکز پژوهش ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: برای ساماندهی پژوهش های شهری ، نرم ابزار گنجه طراحی شده و تا یک ماه آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت که این نرم ابزار از موازی کاری جلوگیری می کند.
دشتگرد با اشاره به اینکه سال گذشته 450 اولویت پژوهشی در کرج توسط کارشناسان دسته بندی شد،گفت: از این تعداد بر اساس لوایح که ارسال شد50 اولویت به عنوان فراخوان روی سایت اعلام شد و 65 پرپوزال نیز برای مرکز پژوهش های شورای شهر کرج ارسال شد که در شورای پژوهشی چهار پرپوزال تایید و سه پرپوزال به مرحله قرارداد رسید.
وی افزود: موضوعات پرپوزال ها مسائل مربوط به زنان سرپرست خانوار، مدیریت پسماند و موضوعات مروبط به آلودگی هوا بود .
این عضو شورا اظهار داشت که برای یکپارچه کردن مطالعات شهردار کرج بخشنامه ای صادر کرد تا بتوان همه کارهای پژوهشی که در شهرداری انجام می شود به صورت یکپارچه باشد.
وی ادامه داد: تولید زباله، آلوگی هوا و ترافیک در کرج از جمله موضوعاتی است که می بایست بیش از پیش به آن پرداخته شود.
دشتگرد بیان داشت:مسائل مربوط به کودکان کار و زنان سرپرست خانوار نیز از مواردی است که مورد تاکید مرکز پژوهش های شورای شهر کرج است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ساخت و ساز های غیر مجازدر کرج گفت: اکنون یکی از مشکلاتی که ما در این بخش داریم به خاطرعدم طرح تفصیلی به روز است که چندین بار در صحن علنی شورای اسلامی شهر کرج تذکراتی داد شده اما تاکنون به نتیجه ی مطلوب نرسیده ایم و این به خاطر این است که شهرداری به تنهایی در این موضوع دخیل نیست.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.