سالار قاسمی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا از معیارهای کیفی ، کسب رتبه های کشوری ، ملی و استانی در جشنواره های علمی ، الگوهای برتر تدریس ،حافظان قرآن کریم ،شرکت در مسابقات و داوری،خدمت در روستا ، خیرین مدرسه ساز فرهنگی و کسب رتبه های برتر پژوهشی در کنار ملاک های کشوری به عنوان شاخص های انتخاب معلمان برتر در استان یاد کرد.
وی با بیان اینکه دبیرخانه دائمی معلم شاخص در استان و در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: معلمان سرمایه سازان جامعه هستند که ارتقای شاخص‌های فرهنگی جامعه از مهمترین دستاوردهایی است که به واسطه تلاش ها و مجاهدت های معلمین به دست می آید.
وی تصریح کرد: از میان معرفی شدگان به استان پس از ارزیابی داوران تعداد 325 نفر در سطح نواحی و مناطق به عنوان معلمان برتر استانی انتخاب شدند.
وی اضافه کرد: 26 معلم نیز به عنوان معلمان شاخص استانی در البرز برگزیده شدند.
وی یادآورشد: پس از مصاحبه تخصصی و دیداری حضوری با اعضای ستاد بزرگداشت مقام معلم با نفرات، یک نفر به عنوان معلم شاخص کشوری انتخاب شد.
قاسمی بیان داشت: یکی از نگاه های مهم انتخاب معلم نمونه در این استان را جلوه های ویژه معلمی و انجام فعالیت خاص با رویکردی خداپسندانه ، نحو کلاس داری ، نحو تدریس، مقبولیت ، محبوبیت معلم و مرجعیت معلم در مدرسه تشکیل داد که معلم نمونه کشوری با این رویکرد در استان البرز برگزیده شد.
وی برگزاری آیین متمرکز استانی تجلیل از معلمان و همچنین در نواحی و مناطق ، دیدار با خانواده های معظم شهدای فرهنگی وایثار، رونمایی از تمبر یادبود هفته معلم و کتاب، برگزاری نمایشگاه ،زنگ سپاس و حضور در مدارس ، دیدار با چهره های ماندگار تعلیم وتربیت استان را از جمله برنامه های هفته نکوهداشت معلم در البرز عنوان کرد.
وی ادامه داد: انتظار می رود با ایجاد بستر های لازم تمامی دستگاه ها و نهادهای البرز هر یک به نوبه خود در راستای تکریم و تجلیل شایسته نام و شان معلمان عزیز گام های موثری بردارند.
استان البرز 25 هزار و 500 معلم دارد.
2819/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.