به گزارش ایرنا، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک کرج روز سه شنبه در این آئین که در کانون امام علی (ع) کرج برگزار شد، اظهارداشت: جشنواره نوجوان خوارزمی در آموزش و پرورش با رویکرد کارآفرینی اجرایی شده است.
فرزاد شعبانی گفت: این جشنواره در راستای فرهنگ سازی ، شناسایی ، تربیت و مدیریت دانش آموزان کارآفرین در زمیته های ایده یابی ، پرورش ایده و ارزش آفرینی در فضای کسب و کار توام با نوآوری و ریسک پذیری در دستور کار قرار گرفته است.
وی از ارتقای دانش ، مهارت و نگرش دانش آموزان در زمینه پژوهش و شیوه ی کشف و حل خلاقانه مسائل ، فرصت آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها ، خلاقیت های دانش آموزان و کمک به فرآیند بهداشت تحصیلی آنان و ایجاد زمینه مناسب برای اجرای مطلوب برنامه درسی به عنوان اهداف برگزاری این جشنواره یاد کرد.
وی کیفیت بخشی به فرآیند یاد دهی - یادگیری ، کاربری کردن دانش و ارتباط دادن آن با نیازهای جامعه و موقعیت های زندگی ، توجه به دستاوردهای علمی و عملی دانش آموزان برای ورود به میدان رقابت های علمی و تنوع بخشی به محیط های یادگیری را از دیگر اهداف جشنواره نوجوان خوارزمی نام برد.
شعبانی اصول حاکم بر جشنواره نوجوان خوارزمی را مشارکت حداکثری دانش آموزان، تقویت کار گروهی، پژوهش و کاوشگری ، بهره گیری از فناوری های نوین آموزشی و پرهیز از رقابت های ناسالم عنوان کرد.
وی بیان داشت: ادبیات، بازارچه کار و فناوری، دست سازه ، زبان انگلیسی ، آزمایشگاه و پژوهش شش محورجشنواره نوجوان خوارزمی را تشکیل می دهد.
شعبانی در ادامه به شرکت 42 هزار دانش آموز در مرحله آموزشگاهی این جشنواره در آموزش و پرورش ناحیه یک کرج اشاره کرد و افزود: که از بین این تعداد 731 نفر به مرحله منطقه ای راه یافتند.
وی افزود: پس از ارزیابی داوران 112 دانش آموز به مرحله استانی راه یافتند.
وی تاکید کرد: مشارکت دانش آموزان در هشتمین جشنواره نوجوان خوارزمی نسبت به جشنواره قبلی 360 درصد رشد داشته است.
در این آیین دست سازه های دانش آموزی مدارس آموزش و پرورش ناحیه یک کرج نیز در قالب محورهای جشنواره خوارزمی به نمایش گذاشته شد.
آموزش و پرورش ناحیه یک کرج 53 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.