به گزارش ایرنا، جعفر داراب خانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با هدف پیشگیری از جرایم، وظایف دستگاه های اجرایی در حوزه پیشگیری را احصا و اینکه هر دستگاه چه وظایفی دارد مشخص می شود.
وی اضافه کرد: مطالبه گری نیز بر عهده رسانه ها است، رسانه ها ریشه مشکلات و جرایم را بررسی و رصد و از دستگاه ها مطالبه گر باشند.
داراب خانی با بیان اینکه خبرهای جعلی بسیاری در فضاهای مجازی منتشر می شود خاطر نشان کرد: جرائم نوظهور آنقدر زیاد هستند که باید به صورت مداوم به مردم اطلاع رسانی و آنان را نسبت به خطرات این جرایم آگاه کرد.
وی ادامه داد: اجرای سیاست های پیشگیری از فقر، توسعه آموزش و پرورش، سواد آموزی رایگان و کاهش نرخ تورم در پیشگیری از جرایم و یا کنترل آنها تاثیر مثبتی دارند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز اظهار داشت: در این میان وظیفه دستگاه قضایی این است که به دستگاه های متولی یادآوری کندچه کارهایی باید انجام داد که در زمان اتفاقات مقصران به راحتی قابل شناسایی باشند.
وی گفت: در صورتی که وظایف هر دستگاه مشخص باشد، موظف می شوند تا به تکالیف قانونی خود عمل کنند.
داراب خانی افزود: بارزترین نوع پیشگیری بحث اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی عمومی است که در پنجه اصحاب رسانه نهفته است.
وی با بیان اینکه اصحاب رسانه در این کار بزرگ به ما کمک کنند ،اظهار داشت: در پیشگیری به دنبال شناسایی ریشه جرم و اینکه چرا افراد رفتارهای مجرمانه انجام می دهند هستیم.
داراب خانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در ماه های اخیر یک هزار معتاد از سطح معابر عمومی استان البرزجمع آوری شده خاطر نشان کرد: سامانه سجام با هدف پیشگیری از جرایم راه اندازی شده و انتظار ما از اصحاب رسانه این است که در نشر و اطلاع رسانی اخبار همکاری لازم را داشته باشند.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری البرز افزود: ما باید قانون مدار و قانون مداری را تبلیغ کنیم، بایدها و نبایدها را رعایت و این انگیزه را در جامعه ایجاد کنیم که مردم به صورت خودجوش پای کار بیایند.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.