سرهنگ مهدی فضل علیشاه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: درپی مراجعه یک شهروند به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ واعلام شکایت مبنی بر اینکه مبلغ 20 میلیون ریال به صورت غیرمجاز از حساب وی برداشت شده است، پیگیری موضوع به صورت ویژه دردستور کار پلیس فتا شهرستان ساو جبلاغ قرارگرفت.
وی اضافه کرد: پس ازبررسی حساب بانکی شاکی مشخص شد که وجه مورد نظرازحساب وی برداشت و به حساب های متعدد واریز شده که بلافاصله با هماهنگی صورت گرفته حساب های مذکور مسدود شد.
فضل علیشاه افزود: عملیات های بانکی مورد استفاده شناسایی و با تلاش های صورت گرفته فردی که اقدام به ثبت آی پی مورد نظرکرده بود در شهرستان فردیس شناسایی و دستگیر شد.
وی خاطرنشان کرد: متهم در در بازجویی های درخصوص انتقال هرگونه وجه به حسابش اظهار بی اطلاعی کرده که در مواجهه با مستندات لب به اعتراف گشود و اذعان داشت که از اواخر سال 97 از طریق فضای مجازی با فردی که در زمینه خرید و فروش ارز الکترونیکی فعالیت می کرد آشناشده است.
فضل علیشاه افزود: متهم درادامه اعترافات خود گفته طبق قراردادی که بین آن ها منعقد شده ، اطلاعات حساب بانکی، شماره حساب، رمز دوم و رمز اینترنتی خود را دراختیار آن فرد قرار داده و در قبال هرگونه واریز وجه به حسابش چهارمیلیون ریال دریافت می کرده است.
وی گفت: طبق تحقیقات انجام شده در این مدت 23مرتبه عملیات بانکی از طریق حساب وی انجام شده که مشخص شد متهم اصلی در خارج از کشور اقامت دارد و تمام تراکنش مالی را از طریق رابطان خود در داخل کشور انجام می دهد که تاکنون بیش از یک میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.
فرمانده انتظامی ساوجبلاغ بیان داشت: متهم پس ازتشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی و پرونده متهم اصلی نیز از طریق پلیس اینترپل تحت پیگیری است.
وی از مردم خواست درصورتی که به این شیوه مورد کلاهبرداری مجازی قرارگرفتند به پلیس فتا شهرستان ساوجبلاغ مراجعه کنند.
2098/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.