دکتر همایون هاشمی روز یکشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در کرج اظهار داشت: دشمن بحث تحریم در تمام زمینه ها حتی دارو را به سر حد اعلا رسانده و دراین بخش نمی شود منکر برخی مشکلات شد.
وی ادامه داد: خوشبختانه سرمایه گذاری های داخلی در عرصه تولید دارو که از دهه 80 تاکنون آغاز شده، موجب ناکارآمدی تحریم ها در این حوزه شده است.
هاشمی گفت: دشمنان در شعارها می گویند که حوزه دارو معاف از تحریم است اما در عمل شاهد عدم همکاری مالی و اعتباری بانک در سطح بین المللی هستیم.
رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس شورای اسلامی بیان داشت: کشور ما از این دست تحریم ها را پشت سر گذاشته اما پای کار آمدن بخش خصوصی و صاحبان صنوف به جهت علاقه ای که به میهن اسلامی دارند، موجب شده تا به راحتی از این معبری که دشمن درست کرده ، عبور کنیم.
هاشمی افزود: اکنون بیش از 97 درصد داروی مورد نیاز کشور در داخل تولید می شود و تا آنجا که مسئولان وزارت بهداشت اعلام کرده اند مشکل جدی در تولید، عرضه و توزیع دارو وجود ندارد و تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
رئیس فراکسیون غذا و دارو مجلس بیان داشت: اکنون تیم مجربی در وزارت بهداشت و درمان مستقر شده و کارها به خوبی پیش می رود.
وی ادامه داد: فراکسیون غذا و دارو در مجلس به عنوان یک مجموعه تخصصی با توجه به اینکه بحث دارو یکی از مولفه های تاثیر گذار و مهم در حوزه سلامت است ، موضوعات را به خوبی رصد می کند.
هاشمی گفت: سازمان غذا و دارو در سال های اخیر با حجم زیادی بدهکاری به شرکت های تولیدی دارو مواجه شد که اکنون این مشکل در حال کاهش است و منابع خوبی در این بخش تدوین شده و امسال 500 میلیون یورو تامین شده است.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.