به گزارش ایرنا، داود میرزایی روز سه شنبه در آئین اختتامیه هشتمین جشنواره نوجوان سالم استان البرز که در کانون فرهنگی تربیتی رشد کرج برگزارشد، اظهارداشت: این گروه سنی به دلیل روحیه استقلال خواهی در معرض آسیب های مختلف اجتماعی قرار دارد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش یک دستگاه مهم و اثر بخش در کشور است که درحوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به ویژه مهارت آموزی به منظور پرهیز از رفتارهای پر خطرمی تواند تاثیرگذاری بالایی داشته باشد.
میرزایی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات خوب آموزش و پرورش برنامه ریزی و اجرایی کردن برنامه هایی چون برگزاری جشنواره ها و طرح های آموزشی و مهارتی درسطح مدارس است، یادآورشد: طرح نماد یکی از این برنامه هاست که به دانش آموزان آسیب ها را با مهارت آموزی می شناسد.
وی یادآورشد: نوجوانی دوره حساسی بوده که در این دوره حساس باید آن را در خانه و مدرسه تحت پوشش قرار داد و در برقراری ارتباط موثر با این گروه با دقت و آگاهانه عمل کرد.
میرزایی با بیان اینکه باید تجربیات موفق را به نوجوانان انتقال داد، اضافه کرد: بیان این تجربه ها موجب می شود تا از تعارضات نوجوان پیشگیری به عمل آید.
وی تصریح کرد: در هر دوره ای کودکان و نوجوانان نیاز به آموزش و مهارت دارند تا بتوانند در محیط اجتماعی سالم زندگی کنند و آسیب نبینند.
میرزایی ادامه داد: آموزش مهارت ها به دانش آموزان زمینه ساز قدرت تحمل و نه شنیدن در آنان می شود که این مهم در دو کانون خانه و مدرسه باید در اولویت قرار گیرد.
رئیس اداره فرهنگی، آموزشی ستاد مبارزه با مواد مخدر کشوراز آموزش و پرورش البرز به عنوان یک استان موفق در اجرای اقدامات لازمه در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی یاد کرد و گفت: شرکت بیش از 14هزار دانش آموز در جشنواره نوجوان سالم در این استان نشان از عملکرد خوب و مشارکت دانش آموزان و معلمان در این بخش دارد که در جشنواره نهم انتظار داریم ،20 هزار اثر در البرز نسبت به جشنواره هشتم افزایش یابد.
میرزایی با اشاره به اینکه آثار تولید شده ازدانش آموزان و فرهنگیان در جشنواره نوجوان سالم در سطح کیفی و ارزشمندی قرار دارد، ضرورت دارد به منظور تشویق و ایجاد انگیزه این آثار در مدارس و نمایشگاه های استانی و کشوری در قالب نمایشگاه در معرض دید عموم قرار گیرد .
وی تاکید کرد: رسانه ملی و سایر رسانه ها نیز در حوزه برنامه های ویژه پیشگیری از آسیب های اجتماعی به صورت گسترده با هدف انتقال پیام های آموزشی و تربیتی وارد میدان اطلاع رسانی در جامعه شود.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 25 هزار فرهنگی دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.