به گزارش ایرنا، معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز روز سه شنبه در این آیین که در کانون فرهنگی تربیتی رشد کرج برگزار شد، اظهار داشت: دانش آموزان و معلمان این استان در جشنواره ملی نوجوان سالم 14 هزارو 113 اثر تولید کردند که نسبت به سال گذشته چهار هزار اثر بیشتر بوده و رشد مطلوبی داشته است.
فرشید علیزاده خاطرنشان کرد: در این جشنواره آثار 86 دانش آموز و 25 فرهنگی از نظر داوران از کیفیت بالایی برخوردار بودند.
وی یادآورشد: در قالب این جشنواره خدمات کیفی ارزنده ای به جامعه هدف با مشارکت دستگاه های برون سازمانی ارائه می شود که نقش موثری در بخش پیشگیری دارد.
علیزاده هدف از اجرای جشنواره نوجوان سالم و ابتکارات را شناسایی ،رشد و شکوفایی استعداد های هنری، افزایش مهارت و سطح آگاهی دانش آموزان و معلمان، معرفی دستاوردها و ابتکارات پیشگیری و گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از اعتیاد، رفتارهای پرخطر و آسیب های اجتماعی در مدارس ذکر کرد.
وی با بیان اینکه مقابله با آسیب های اجتماعی و زندگی سالم در جامعه ضروری واز اهمیت بالایی برخوردار است، اضافه کرد: برگزاری چنین جشنواره ای موجب کاهش و کنترل آسیب های اجتماعی و اطلاع رسانی و آگاه سازی، ترویج ارتقاء سبک زندگی سالم با محوریت پیشگیری از گرایش به دخانیات، مواد مخدر و خشونت در جامعه می شود.
وی تصریح کرد: این جشنواره در دو بخش خلاقیت دانش آموزی و ابتکارات مدرسه ای اجرا شد ودانش آموزان در بخش مقاله و انشا نویسی، عکس، روزنامه دیواری، نقاشی و پوستر، فیلم کوتاه، ایده پردازی و نرم افزارو رسانه ای به رقابت پرداختند
وی عنوان کرد: اجرای جشنواره نوجوان سالم نقش مهمی در پیشگیری از رفتارهای پرخطر و ترویج شیوه های زندگی سالم در بین دانش آموزان با آموزش مهارت های ده گانه دارد.
این مسئول افزود: در سال گذشته دانش آموزان البرز درهفتمین جشنواره کشوری نوجوان سالم حائز سه رتبه برتر شدند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.