سید محسن حسینی مقدم روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در کرج اظهارداشت: در 200 رشته دایر شده در هنرستان های کشور بیش از 900 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند.
وی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه باید آمار دانش آموزان در هنرستان ها به 50 درصد برسد، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز بازار کار و ترویج فرهنگ کار آفرینی ضرورت دارد دانش آموزان را به سوی رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش هدایت شوند.
وی از انتخاب رشته آگاهانه به عنوان مهمترین تصمیم دانش آموزان در دوره اول متوسطه یاد کرد و یادآور شد: انتخاب رشته درست در آینده ای نه چندان دور اشتغال ، رضایت شغلی و کیفیت کار و ایمنی شغلی را برای دانش آموزان به همراه دارد.
حسینی مقدم با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم توسعه، نیمی از دانش آموزان متوسط دوم بابد به آموزش های مهارتی سوق داده شوند ادامه داد: در سال های اخیر توجه مسئولان مخلتف به آموزش های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی بیشتر بوده است اما توسعه آموزش های فنی و حرفه ای نیاز به زیر ساخت هایی چون تجهیزات و نیروی انسانی دارد.
وی تصریح کرد: با سه ساله شدن دوره تحصیلی رشته های فنی حرفه ای و تغییر محتوایی، نیاز است تجهیزات در هنرستان ها به روز رسانی شود.
حسینی مقدم اضافه کرد: با به روز رسانی و توسعه آموزش های هنرستان ها امکان پاسخگویی به نیاز بازار کار در جامعه در حوزه کاری آموزش و پرورش نیز فراهم می آید.
وی ادامه داد: اکنون هنرجویان در هفت هزار هنرستان و در 200 رشته آموزش های مهارتی را فرا می گیرند.
وی تاکید کرد: والدین دانش آموزان از انتخاب رشته اجباری بپرهیزند زیرا این اجبار پیامدهای منفی برای فرزندانشان در حوزه آموزشی و شغلی در پی دارد.
2819/6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.