سارا بهراد روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: هنرمندان البرزی از امروزدوشنبه 26 فروردین تا بیستم تیرماه 98 فرصت دارند، آثار خود را به جشنواره استانی تئاتر البرز ارسال کنند.
وی گفت: هویت بخشی و استقلال جشنواره به عنوان مهمترین رخداد تئاتر استان، تمرکز بر اجراهای عمومی و گسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی، ساماندهی بیشتر فعالیت های مختلف تئاتر و رصد تولیدات و اجراهای عمومی گروه های تثبیت شده تئاتر از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
بهراد اضافه کرد: نهمین جشنواره تئاتر استانی در بخش های آزاد و موضوعات حمایت از کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی، ایثار، شهادت وفرهنگ رضوی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تقویت مبانی و عوامل فرهنگی در کاهش آن ، اعتیاد، کاهش طلاق و مبارزه با مفاسد اخلاقی برگزار می شود.
وی گفت: تحکیم بنیان خانواده، آموزش در سنین کودکی و افزایش نشاط و امید و بالا بردن سرمایه اجتماعی، بهبود سبک زندگی اسلامی- ایرانی، توجه به مناطق بی بضاعت شهری و حاشیه های شهرها، آئین ها و فرهنگ بومی به منظور تحقق همدلی و نزدیکی اقوام مختلف در استان و شعار سال از دیگر موضوعاتی است که در این دوره از جشنواره شرکت داده می شوند.
وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره در بخش رقابتی برگزار می شود اظهار داشت: در جشنواره به جز بخش رقابتی هنرمندان می تواند به تشخیص دبیر جشنواره و یا شورای سیاستگذاری میزبان آثار نمایشی در بخش هایی مانند میهمان، ویژه، خیابانی و جنبی باشند.
بهراد ادامه داد: آخرین مهلت ثبت نام و ارسال آثار و سایر مدارک: تا پایان وقت اداریی بیستم تیرماه بوده و زمان برگزاری آن نیز در اواخر مرداد ماه امسال است.
معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: جشنواره تئاتر استانی به آثار نمایشی تولید شده که اجرای عمومی داشته اند تعلق دارد، به همین منظور گروه هایی که در فاصله زمانی پس از برگزاری جشنواره تئاتر استانی 97 تا قبل از خرداد 98 نمایش های خود را به اجرای عموم گذاشته اند، می توانند متقاضی حضور در بخش مسابقه جشنواره تئاتر استانی باشند.
بهراد ادامه داد: متون خارجی در صورت انتخاب می توانند در بخش میهمان جشنواره حضور داشته باشند.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.