به گزارش ایرنا، سالار قاسمی روز پنجشنبه در ستاد معین کمک به سیل زدگان لرستان اظهارداشت: آموزش و پرورش البرز با مدیریت هدفمند به کمک سیل زدگان فرهنگی استان لرستان می رود.
وی با اشاره به اینکه کمیته ویژه حمایت از سیل زدگان فرهنگی و دانش آموزان لرستانی در البرز فعال است، خاطرنشان کرد: شرایط زندگی در استان های سیل زده بسیار سخت شده و زیرساخت های شهری و روستایی نیز از بین رفته است.
وی تصریح کرد: آموزش و پرورش البرز برای کمک به استان لرستان به عنوان استان معین انتخاب شده است که با تاکید وزیرآموزش و پرورش و دستور العمل وزارت متبوع ضرورت دارد اقدامات لازم برای جمع آوری و ارسال کمک های فعالان عرصه تعلیم و تربیت انجام شود.
وی یادآورشد: آموزش و پرورش البرز به عنوان استان معین برای جمع آوری ، ارسال و نظارت بر بازسازی و کمک به مدارس ،فرهنگیان و دانش آموزان استان لرستان آمادگی لازم را دارد تا کمک های فرهنگیان ، دانش آموزان و خیرین نیک اندیش را هدفمند ، برنامه ریزی شده و به صورت گسترده در اختیار هموطنان آسیب دیده قرار دهد.
قاسمی به تشکیل کمیته دائمی در خصوص بحران بلاهای طبیعی در آموزش و پرورش البرز اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط ویژه کشور درزمینه مقابله با خطرات و بلاهای طبیعی ضرورت دارد گام های موثری برای جلوگیری از بحران های احتمالی در استان برداشت.
وی در ادامه به پویش دلارام در حوزه بانوان پرداخت و گفت: این پویش به کمک روحی و روانی دانش آموزان می پردازد و در حوزه بانوان نیز اقلام مورد نیازآنان تهیه و در اختیار بانوان فرهنگی قرار می گیرید.
معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این نشست اظهارداشت : به منظور سازماندهی برنامه از استان سیل زده لرستان بازدید میدانی و هماهنگی لازم با آموزش و پرورش این استان انجام شده است.
مراد مالمیر یادآورشد: اقلام مورد نیاز فرهنگیان و مدارس در لرستان مورد بررسی قرار گرفته است تا تمامی نیازها به صورت هدفمند برای کمک به سیل زدگان ارسال شود.
وی با بیان اینکه به منظور کمک به سیل زدگان استان البرز یک پویش فعال شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به کمک های فراوان هموطنان شاهد اسراف در زمینه های غذایی بوده ایم لذا ضرورت دارد مدیران ، فرهنگیان و دانش آموزان کمک های خود را به صورت نقدی تحویل آموزش و پرورش دهند.
وی عنوان کرد: درصورت عدم تمایل به کمک نقدی، البرز نشینان می توانند اقدام به تهیه و تامین وسایل آموزشی چون میز، نیمکت ، کیف ، البسه دانش آموزی و دفتر کنند.
وی تصریح کرد: سیل زدگان لرستانی نیاز به بیل،چکمه ، فرغون و پتوو پوشاک نیز دارند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز و 50 هزار معلم شاغل و بازنشسته دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.