به گزارش ایرنا، علی درویش پور روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان باوی که با حضور استاندار البرز برگزار شد، افزود: سیل بندها نیاز به تقویت و استحکام بخشی با هدف مهار سیل دارند و موضوع رسیدگی به روستاها باید ادامه یابد.
وی با بیان اینکه البرز به عنوان استان معین در شهرستان باوی است اظهار داشت: پیش از دستور وزیر کشور مبنی بر تعیین البرز به عنوان استان معین با پیگیری استاندار البرز سه فروند کمک های مردمی به خوزستان و 2 فروند نیز به لرستان از طریق هوایی ارسال شد.
درویش پور گفت: پس از دستور وزیر جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران در البرز تشکیل و حسب دستور استاندار البرز کارگروهی تشکیل تا همه دستگاه های اجرایی استان تا عادی شدن شرایط در خوزستان فعال باشند.
وی با اشاره به اینکه تلاش ما بر این بوده که سربار فرمانداری و دستگاه های شهرستان باوی نباشیم خاطر نشان کرد: به همین منظور تمامی دستگاه های اجرایی البرز در شهرستان حضور دارند تا در صورت بروز مشکلی سریع اقدام شود و سربار نباشیم.
معاون امور عمرانی استانداری البرز افزود: اقلام مورد نیاز در مناطق سیل زده شهرستان نیز مشخص و کمپی نیز در یکی از مناطق شهرستان اهواز راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: شهرستان با چند موضوع بحرانی از جمله بالا بودن دبی رودخانه کارون و اینکه هر لحظه این امکان وجود داشت که سیل بندها شکسته شوند مواجه بود که به همین منظور پدافند غیر عاملی در پشت سیلی بند یک ایجاد و در ادامه سیل بند جدید را طبق هماهنگی و دستور استاندار با اجاره تعدادی ماشین آلات نسبت به بستن سیل بند جدید اقدام کردیم.
درویش پور افزود: 2 شب دلهره و اینکه هر لحظه این احتمال وجود داشت که سیل بندها شکسته و شهر شیبان به زیر آب برود که به همین منظور به صورت 24 ساعته مجموعه حضور داشتند چرا که در صورت به زیر آب رفتن شیبان مهم ترین و تنها راه دسترسی به اهواز نیز دچار اختلال می شد.
وی ادامه داد: مجاهدانه برای دفاع از جان و مال مردم این شهر تلاش کردند، تا به امروز که طراز آب پشت سیل بند شیبان منفی شده است.
معاون استاندار البرز گفت: در دهستان عنافجه 34 روستا تخلیه و 13 روستا در محاصره سیل هستند که روستاهای در محاصره سیل نیاز به امداد رسانی و رساندن مایحتاج اولیه و کیسه های گونی هستند تا نسبت به بستن سیل بند برای اطراف روستاهای خود اقدم کنندا.
درویش پور افزود: هم افزایی خوبی بین دستگاه های اجرایی استان البرز و شهرستان باوی وجود داشته که سبب شده تا امروز مشکل خاصی در این شهرستان نداشته باشیم.
البرز به عنوان استان معین خوزستان تعیین شده است.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.