به گزارش ایرنا، امیر غفرانی در نشست توسعه ورزش همگانی در روستاهای استان البرز افزود: برای توسعه ورزش همگانی در روستاها به کمک فرمانداری ها نیاز داریم.
وی اضافه کرد: اشاعه و ترویج ورزش همگانی به عنوان یکی از مهمترین شاخص های سلامت جسمی و روحی و پیشگیری از معضلات اجتماعی است که امیدواریم با همکاری فرمانداران و استانداری بتوانیم به این مهم دست یابیم.
غفرانی گفت: برگزاری جشنواره و مسابقات در روستاها برای توسعه ورزش همگانی این مناطق بسیار مهم است که می توان ضمن بالا بردن انگیزه روستاییان برای ورزش کردن، موجب شناسایی استعدادهای این مناطق نیز شود.
وی ضمن ارائه پیشنهاد ایجاد کمیته ورزش همگانی در روستاها با محوریت دهیاری ها افزود: با همکاری فرمانداری و دهیاری ها می توانیم تجهیزات و لوزام ورزشی در اختیار روستاها قرار دهیم.
غفرانی گفت: اعزام اتوبوس سلامت به روستاها، راه اندازی ورزش صبحگاهی و عصرگاهی و ایجاد خانه های ورزشی روستایی می تواند به توسعه ورزش همگانی در این مناطق کمک شایانی کند.
وی ادامه داد: مساله دیگری که می توان در خصوص آن کارهای زیادی انجام داد و بسیار اثرگذار خواهد بود، ثبت سازمانهای مردم نهاد از روستاها است که می تواند در همه زمینه ها برای روستا مفید باشد.
معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان البرز نیز در این نشست گفت: انتظار ما از فرمانداران این است که تنها به بحث توسعه زیرساخت ها که البته از کمبودهای اصلی ورزش استان است توجه نداشته باشند و بحث گسترش و توسعه ورزش همگانی در روستاها را در دستور کار قرار دهند.
قدرت الله شمیرانی افزود: در طول سال 97 اداره کل ورزش و جوانان و هیات ورزش های همگانی استان البرز کمک های قابل توجه ای به هیات های شهرستانی داشتند و اعتبارات چشمگیری را در این مورد اختصاص دادند.
وی اضافه کرد: ما این آمادگی را داریم که به تمامی روستاهای استان مربی ورزشی اعزام کنیم و اگر در روستاها مکان های اختصاصی برای ورزش در نظر گرفته شود، آن ها را تجهیز خواهیم کرد.
شمیرانی با بیان اینکه 50 روستا به وسایل ورزش همگانی تجهیز می شوند اظهار داشت: از فرمانداران انتظار می رود که به دهیاران دستور دهند تا با امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خود پای کار بیایند چرا که توسعه ورزش همگانی در مناطق روستایی از مهمترین نیازها است .
وی ادامه داد: با تمام توان و امکانات خود در کنار فرمانداری های برای توسعه ورزش همگانی هستیم و از فرمانداران نیز انتظار داریم در این خصوص ما را یاری کنید.
معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان البرز نیز گفت: امسال میزبانی های بیشتری برای برگزاری رقابت های ورزشی به شهرستان های استان داده می شود.
سعید کولیوند افزود: اعتقاد ما این است که میزبانی مسابقات مهم فقط در شهر کرج نباشد و در سایر شهرستان ها نیز این میزبانی ها را داشته باشیم.
وی افزود: در سال 98 میزبانی های بیشتری به شهرستان ها واگذار می شود و از فرمانداران انتظار حمایت می رود.
کولیوند با بیان اینکه آمار بیمه ورزشی در روستاهای استان البرز بسیار پایین است اظهار داشت: باید در این زمینه نیز اقدامات جدی تر صورت گیرد.
وی ادامه داد: در بخش بانوان نیز برنامه سنجش قامت زنان روستایی در سال 97 انجام گرفت که کاری مثبت و اثرگذار بود.
وی تصریح کرد: همچنین سال گذشته مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی کرج انجام گرفت و انتظار داریم با مساعدت و همکاری فرمانداری ها این مراسم در سایر شهرستانها نیز برگزار شود.
بیش از 156 هزار ورزشکار سازمان یافته در استان البرز مشغول به فعالیت هستند.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.