به گزارش ایرنا، مدیر کل آموزش و پرورش البرز در آیین تجلیل از این جانبازان ،گفت: پیوند مستحکم سپاه و مردم با ولایت فقیه از عوامل اصلی ماندگاری انقلاب و تداوم حیات جمهوری اسلامی ایران در عصر کنونی است.
سالار قاسمی اظهار داشت: حضور آگاهانه و سلحشورانه در صحنه‌های نیاز انقلاب از شاخصه‌های منحصر به فرد پاسداران عاشورایی و جانبازان انقلاب اسلامی است.
وی بیان داشت :بزرگ‌ترین الگوی ما در تمام عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... جانبازان هستند.
قاسمی به فضایل و سجایای حضرت ابوالفضل العباس(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: وفاداری، ایثار و از خود گذشتگی و اطاعت پذیری مطلق از ولی و امام (ع) ازویژگی‌های بارز و مهم آن حضرت است.
وی با اشاره به اینکه گذشت و مردانگی حضرت ابوالفضل العباس (ع) قابل تجسم نیست ، یادآورشد: عشق و ایثار به ولایت را جز حضرت ابوالفضل ( ع) در کس دیگری نمی‌توان دید.
قاسمی اضافه کرد: خاطرات دوران جنگ و ایثارگری‌های رزمندگان و شهدا را باید در کلاس های درس به نسل نو منتقل کرد.
رئیس هسته گزینش اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز در این آیین گفت: نامگذاری فرخنده زاد روز بزرگ پاسدار اسلام حضرت اباعبدالله الحسین (ع ) و میلاد بزرگ پرچمدارکربلا حضرت ابولفضل (ع) به نام روز پاسدار و جانباز، حاوی نکات الهام‌بخش و معناداری است.
رضا فلاحتکار افزود: ابتکار راهبردی حضرت امام (ره) در تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نامگذاری روز میلاد امام حسین (ع) به عنوان روز پاسدار، بیانگر پیوند ذاتی این نهاد مقدس انقلابی و پاسداران سلحشور با فرهنگ عاشورا و کربلای حسینی است.
وی تصریح کرد: ملت ایران نیروهای ولایت مداری چون سپاه و بسیج را آیینه بصیرت دینی ، انقلابی و دفاع از کیان اسلامی ، انقلابی و جهان اسلام می داند و خود را مدیون شهدا و جانبازان می دانند.
فلاحتکار یادآورشد: رسالت معلمان در آشنایی بیشتر دانش آموزان با الگوهای دینی و ملی در پاسداری و گسترش فرهنگ غنی اسلامی و قرآنی خطیر است و در شرایط کنونی با توجه به هجمه دشمن که همواره رهبر معظم انقلاب به آن اشاره می کند بسا سنگین تر از گذشته است.
وی در ادامه به بیان خاطره ای از شهدای مدافع حرم پرداخت و تاکید کرد: همه ما مدیون شهدای گرانقدر هستیم پس باید در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت صادقانه به مردم در جامعه تلاش مضاعف کنیم.
رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران اداره کل آموزش و پرورش البرز نیز گفت: جانبازان در دوران دفاع مقدس با ایثارگری خود ثابت کردند که پیرو واقعی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی هستند.
قادر صفرپور تصریح کرد: پس از دفاع مقدس نیز این دلیرمردان با حضور در همه عرصه های اجتماعی و فرهنگی ثابت کردند که همچنان بر عهد خود با شهدا و امام شهدا ایستاده اند.
وی ادامه داد: جانبازان و ایثارگران قهرمانان این کشور هستند که با وجود نقص عضو همچنان وفادار به نظام اسلامی و مردم هستند و جانانه جان خود را برای دفاع از این کشور کف دست قرارداند.
وی بیان داشت: امنیت و آرامش امروز ما مرهون ایثارگری شهدا ، جانبازان و ایثار گران است.
وی خاطرنشان کرد: به منظور یادآوری حماسه سازان دوران دفاع مقدس در این روز عزیز از معلمان جانباز در نواحی و مناطق هشتگانه آموزش و پرورش البرز تجلیل به عمل آمد.
در این آیین با اهدا لوح و هدیه از جانبازان فرهنگی تجلیل شد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.