سیدعباس طباطبایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان با جمعیت حدود 600 هزار نفر دارای چهار باب کتابخانه عمومی نهادی بوده که توسعه فضاهای کتابخانه ای درآن ضروری است .
وی اضافه کرد: سرانه مطالعه به ازای هر یکصد نفر هشت مترمربع داشته باشیم که با توجه به جمعیت بالای این شهرستان به کمتر از نیم متر مربع می رسد.
طباطبایی افزود: به ازای هر پنج هزار نفر یک کتابخانه نیاز است 21 سال از ساخت آخرین کتابخانه در سطح شهرستان فردیس می گذرد.
وی اظهار داشت: برای افزایش سرانه مطالعه مفید و کتابخوانی نیاز است که فضای مورد نظر در اختیار مراجعان قرار گیرد تا آنان بتوانند در محیطی آرام به مطالعه بپردازند.
طباطبایی با بیان اینکه امسال برای افزایش فضای کتابخوانی در این شهرستان افزود: پیگیر ساخت کتابخانه شهرک بعثت مشکین دشت هستیم.
مسئول امور کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس گفت: با توجه به کمبود فضای کتابخوانی در فردیس توسعه فضای کتابخانه مقدس اردبیلی در دستور کار این نهاد قرار گرفت.
وی از مسئولان شهرستان فردیس به ویژه شورای اسلامی شهر فردیس تقاضا کرد جهت راه اندازی کتابخانه پارک تندرستی همکاری لازم را با نهاد کتابخانه های این شهرستان داشته باشد.
وی همچنین از شورای دهیاری فرخ آباد زیبادشت خواست حق انتفاع کتابخانه این روستا را به مدت 20 سال به نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان واگذار کنند.
طباطبایی گفت: کتابخانه های عمومی شهرستان 14 هزار و 400 عضو با 116 هزار و 78 نسخه منابع کتاب دارد.
7413/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.