حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه طرح آرامش بهاری در استان البرز از 28 اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا پایان روز 14 فروردین ماه جاری ادامه داشت ،افزود: این طرح برای نهمین سال متوالی بوده که به اجرا درآمده است.
وی اظهار داشت: این طرح در 55 بقعه متبرکه و آستان مقدس امامزادگان استان به اجرا درآمده که تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری از مهم ترین اهداف اجرای این طرح می باشد.
وی، تعمیم باورهای دینی بین جوانان و مردم در این اماکن فرهنگی مذهبی، پاسخگویی به مسایل شرعی و شبهات، ترویج فرهنگ دینی و حجاب اسلامی، ترویج سبک زندگی اسلامی، توزیع محصولات فرهنگی مذهبی و ایجاد محیط امن و با آرامش برای مسافران نوروزی را از دیگر اهداف اجرای طرح آرامش بهاری برشمرد.
صالحی اظهار داشت: این طرح در 15 بقعه متبرکه شهرستان کرج، 17 بقعه متبرکه شهرستان ساوجبلاغ، پنج بقعه متبرکه نظرآباد، سه بقعه متبرکه اشتهارد و 15 بقعه متبرکه طالقان برگزار شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز افزود: از 55 بقعه متبرکه در سطح استان، آستان مقدس امامزاده طاهر(ع) به عنوان بقعه ویژه مجری طرح انتخاب شده است.
وی ادامه داد: این آستان مقدس به دلیل قرارگرفتن در حاشیه اتوبان کرج- قزوین و در مسیر راه های مواصلاتی 13استان کشور، اهمیت بسیاری برای پذیرایی از مسافران و زایران نوروزی دارد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه البرز اضافه کرد: در اجرای طرح آرامش بهاری، خیمه های معرفت در بقعه های مجری دایر می شود که در این خیمه ها 15 مبلغ اعزامی از قم و 20 مبلغ بومی مستقر شدند.
وی اظهار داشت: در خیمه های معرفت، غرفه های کودک، نوجوان، رسانه، وقف، مشاوره و پاسخگویی به مسایل شرعی برپا شده بود.
وی افزود: برای بقاع متبرکه مجری طرح، 21 عنوان محصول فرهنگی، به تعداد 3345 جلد، از جمله کتاب کودک، کتاب نوجوان، کتاب احکام و سی دی های فرهنگی در نظر گرفته شده بود.
صالحی به برنامه های برگزار شده در بقاع مجری طرح اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری برنامه تحویل سال، دعای توسل، اهدای تبرکی، برگزاری برنامه ویژه رحلت حضرت زینب (س)، برگزاری ویژه برنامه مبعث حضرت رسول (ص) و... از جمله این برنامه ها به شمار می رود.
استان البرز دارای یکصد امامزاده و بقعه متبرکه می باشد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.