سرهنگ فرامرز نیکزاد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه گشت های نوروزی یگان حفاظت از 28 اسفند ماه 97 آغاز و تا پایان روز 16 فروردین ماه ادامه داشت، افزود: در این ایام در مجموع 13 هزار و 380 مترمربع از اراضی ملی توسط سودجویان مورد تصرف قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی 6 اکیپ به صورت مداوم در حال پایش و گشت زنی بودند، اظهار داشت: از این میزان اراضی تصرف شده، 9 هزار و 171 مترمربع در قالب تبصره یک ماده 55 شناسایی که 7 هزار و 636 مترمربع رفع تصرف شد.
وی گفت: از این میزان فقط برای یک فقره تصرف به متراژ یک هزار و 535 مترمربع تشکیل پرونده شد.
نیکزاد افزود: همچنین در اجرای حکم و دستور قضایی، 4 هزار و 209 مترمربع از اراضی ملی رفع تصرف و خلع ید شد.
وی تصریح کرد: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته 18 هزار و 850 مترمربع در اجرای تبصره یک ماده 55 رفع تصرف و برای 6 هزار و 970 مترمربع نیز تنظیم پرونده تخلف انجام شد.
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز به دلایل کاهش تصرفات در سال های اخیر اشاره کرد و افزود: افزایش فعالیت های ترویجی و حفاظتی مناسب در سال های اخیرو افزایش سطح آگاهی مردم نسبت به حفظ منابع طبیعی از جمله این دلایل می باشد.
وی اضافه کرد: همچنین در اجرای ماده 44 قانون حفاظت و بهره برداری و طرح کنترل دام در سطح مراتع و عرصه های طبیعی استان در مجموع 25 مورد اخراج دام به تعداد هفت هزار و 65 واحد دامی از مراتع نظرآباد و ساوجبلاغ انجام شد.
وی گفت: آماده نشدن مراتع برای ورود دام ها از دلایل اصلی اخراج دام ها می باشد زیرا به طور معمول از اول اردیبهشت تا 25 خرداد ماه مراتع آمادگی ورود دام ها را دارند.
استان البرز دارای 450 هزار هکتار اراضی ملی و دولتی می باشد که از این میزان 370 هزار هکتار را مراتع، 15 هزار هکتار را جنگل و 54 هزار هکتار را بیابان تشکیل می دهد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.