رحیم بنا مولائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امکانات و توانمندی های کشور بیانگر آن است که برای مقابله با تحریم ها هیچ‌ چالش حل نشدنی‌ وجود ندارد و برای پویائی اقتصاد جامعه کافی است مدیریت جهادی جوانان کاردان که مملو از انرژی، شور و هیجان ملی و عرق وطن پرستی هستند را در جامعه تقویت کنیم.
وی گفت: در حالی که جبهه استکبار با تحریم های ناجوانمردانه تلاش می کند برای تحقق خواسته های استعماری و نامشروعش بر ملت ما ضربه وارد کند، باید با همیاری حاکمیت در نخستین مرحله انبوه موانع موجود در مسیر سرمایه گذاری، کارآفرینی، کاهش ریسک پذیری و بهبود وضعیت کسب و کار برطرف شود.
وی ادامه داد: با رفع این موانع بستر برای حضور جوانان تحصیلکرده با هدف ورود نوآوری و خلاقیت ها در صحنه های تولید فراهم خواهد شد.
وی افزود: بدین ترتیب ضمن رهائی از وابستگی ناشی از مونتاژ محصولات خارجی، قادر خواهیم بود تمامی ناهمواری ها در مسیر حمایت از کالای ایرانی، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حضور پررنگ در بازار صادرات جهانی را هموار کنیم.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز گفت: ما در بحث علم و فناوری از بهترین های دنیای امروز هستیم و از لحاظ شمار دانش آموختگان مراکز آموزش عالی و دانشگاهی در رشته های فناوری های نو از جمله صنایع نظامی ، علوم هسته ای و نفت و گاز کارنامه درخشانی داریم.
رحیم بنامولائی افزود: مشکل اینجاست که طی ادوار گذشته در بحث تولید و صنعت حرکت ها در مسیر اتکاء به دانش بومی و تعلیم و تربیت نیروهای جوان مورد نیاز صنعت درحد انتظار نبوده که باید رفع این مشکل در اولویت ویژه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: ادامه روند اجرای کم توجهی ها در دولت های گذشته باعث شد نه تنها در تکنولوژی ، بلکه نسبت به تامین بسیاری از مواد اولیه کارخانجات نیز وابسته به واردات از خارج از کشور شویم .
وی رهائی از بحران اقتصادی ناشی از تحریم ها را مستلزم عملیاتی شدن نتایج مذاکرات بسیار ارزشمند نشست های تعامل صنعت و دانشگاه طی یک سال اخیر عنوان کرد و گفت: وزارت علوم و آموزش عالی در این زمینه می تواند نقش مهمی را ایفا نماید.
وی تصریح کرد: این وزارتخانه با ارائه راهکارهای عملی و برنامه ریزی در جهت ایجاد و گسترش رشته های مرتبط با صنعت می تواند بستر را برای تحقق سیاست تعامل صنعت و دانشگاه فراهم نماید.
رئیس پارلمان بخش خصوصی البرز در پایان با ذکر این مهم که برای مقابله با تحریم ها همه به ویژه قشر جوان تحصیلکرده باید در اندیشه اعتلای توان اقتصادی کشور باشند گفت: با تکیه بر وحدت ملی و استفاده از ظرفیت ها و توان علمی و صنعتی کشور تحریم های آمریکا را با شکست مواجه خواهیم کرد.
7411/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.