سرهنگ محمد نادربیگی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دهم فروردین ماه سال جاری در پی مراجعه شخصی به کلانتری 38 بنفشه مبنی بر اینکه آگهی فروش یک دستگاه رادیو پخش خودرو را در سایت دیوار قرارداده که مورد کلاهبرداری شخص ناشناس قرار گرفته که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرارگرفت.
وی اضافه کرد: شاکی در این خصوص اظهار کرد که در روز حادثه شخص ناشناسی با وی تماس گرفته و آدرس محل سکونت من را گرفته و پس از توافق قیمت کالا ، شماره حساب گرفته و با گوشی تلفن همراه خود اقدام به انتقال وجه نمود.
وی خاطرنشان کرد که این فرد پیامکی مبنی بر واریز شدن مبلغ به حساب اینجانب نشان داد و باتوجه به اینکه گوشی موبایل همراهم نبود، یک دستگاه گوشی موبایل از او برای استعلام پیامک گرفتم که در همین حین رادیو پخش را برداشته و از محل متواری شد.
نادربیگی افزود: شاکی در ادامه اظهاراتش اذعان داشت که بعد از اینکه به منزل مراجعه کردم متوجه شدم که 2 دستگاه گوشی تلفن همراه اپل که روی جاکفشی بود را نیز به سرقت برده است و با توجه به اینکه گوشی موبایلش پیش من جا مانده بود با وی تماس گرفته و قرار برای تحویل گوشی و پس گرفتن اموالم با او گذاشتم.
وی خاطرنشان کرد: ماموران گشت کلانتری نیز به محل قرار اعزام و متهم را شناسایی و دستگیر کردند که وی ابتدا منکر هرگونه سرقت و کلاهبرداری شد اما با ارائه مستندات لب به اعتراف گشود.
وی درباره شیوه سرقت بیان داشت: متهم پس از بررسی سایت دیوار از طریق شماره تلفن با افرادی که در این سایت برای فروش اموال خود پست گذاشته بودند تماس گرفته و با اخذ آدرس به محل مراجعه پس از توافق بر روی قیمت و تحویل گرفتن اموال از آنها شماره حساب برای انتقال وجه به کارت آنها دریافت می کرده است.
وی افزود: متهم بعد از وارد نمودن اطلاعات و مشخصات حساب آن ها در برنامه ای که در گوشی موبایل خود نصب کرده بود با نشان دادن پیامک انتقال که مشخصات دارنده حساب در آن درج شده بود اطمینان آنها را از واریز جلب و سپس از محل متواری می شده است.
نادربیگی اظهار داشت: متهم تاکنون به هفت فقره سرقت به ارزش حدود 200 میلیون ریال اعتراف کرده که 5 نفر شاکی شناسایی و تلاش برای سایر مالباختگان ادامه دارد.
وی از مردم خواست چنانچه به این شیوه مورد کلاهبرداری قرارگرفتند به اداره آگاهی استان البرز واقع در میدان طالقانی کرج مراجعه نمایند.
2098/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.