به گزارش ایرنا، بارش شدید باران که از 2 روز گذشته در شهرستان های استان البرز آغاز شده همچنان ادامه دارد و این بارش شدید که با هشدارها و اخطارهای پی در پی ستاد مدیریت بحران مبنی بر عدم اسکان در بستررودخانه ها و سفر در محورهای مواصلاتی این استان همراه بوده سبب شد تا مردم سیزده بدر را در خانه های خود سپری کنند.
بارش شدید باران در برخی از شهرستان های استان البرز از جمله کرج ، ساوجبلاغ و نظرآباد با آبگرفتگی همراه بود اما در شمالی ترین شهرستان این استان (طالقان) برف را درپی داشت.
آبشارها، بناهای تاریخی، بوستان ها و مناظر طبیعی که از جاذبه های گردشگری استان البرز به شمارمی رود و همه ساله تعداد کثیری از مسافران نوروزی را به خود جذب می کند که در 13 نوروز امسال به دلیل بارش های شدید باران زمینه استفاده قابل توجهی گردشگران از آنها بوجود نیامد.
براساس گزارش های دریافتی تیم های امداد و نجات، راهداری و مدیران استانی ، شهرستانی حتی بخشداران و دهیاران این استان که به دلیل این بارشها درحالت آماده بودند همچنان در آمادگی کامل برای مقابله با بحران بسرمی برند.
بنا براطلاعیه استانداری البرز هرنوع مرخصی ازسوی مدیران و مسئولان این استان تا روز شنبه 17 فروردین ماه جاری لغو شده است.
ریزش سنگ و بهمن ، آبگرفتگی های قابل توجه ، رانش و نشست زمین و بسته شدن برخی از محورهای ارتباطی مهم از جمله جاده کرج - چالوس و راه های روستایی از حوادث ناشی از بارش شدید باران دراستان البرز بوده است.
آماده باش نیروهای امدادی و نجات استان البرز نه تنها برای این استان بلکه خبر از این آمادگی برای سایر استان های درگیر سیل و بارندگی در کشور می دهد.
تاکنون چندین محموله کمک ازسوی مردم استان البرز برای سیل زدگان ارسال شده و همچنان برخی از شهرستان های استان البرز از جمله طالقان با بارش برف مواجه هستند.
با این شرایط جوی بوجود آمده در استان البرز به واسطه ورود سامانه بارشی شدید مردم به ناچار برخی از سنن و رسوم 13 نوروز را به جای سپری کردن در فضاهای سرسبز طبیعت درخانه های خود اجرا کردند.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.