عبدالرضا روشن نژاد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از تاریخ 29 اسفند ماه 97 گشت های ویژه نوروزی حفظ کاربری اراضی در قالب چهار اکیپ در این شهرستان تشکیل شد.
وی اظهار داشت: از آغاز فعالیت این اکیپ ها تا کنون بیش از 350 نفر ساعت گشت انجام شده و 73 اخطاریه توقف عملیات از طریق این اکیپ ها صادر و از ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری به عمل آمده است.
وی یادآور شد: سامانه 131 سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، آماده دریافت گزارش ها و اطلاعات مردمی از تخلفات احتمالی در خصوص تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی است و از شهروندان خواست هرگونه اقدام در راستای تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی و باغات را از طریق این سامانه به اطلاع برسانند.

***اراضی کشاورزی کرج خسارتی ندیده است
روشن نژاد در ادامه به پایش منظم اراضی کشاورزی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در پایش منظم مزارع و باغات در ایام نوروز تا کنون موردی از خسارت در اراضی زراعی و باغات شهرستان گزارش نشده است.
وی افزود: در حوزه تولیدات گیاهی، کارشناسان این مدیریت در قالب کشیک های نوروزی، خدمات رسانی به کشاورزان را انجام دادند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی اخیر، اقدامات لازم در خصوص بررسی آخرین وضعیت خسارات احتمالی، رصد پدیده سرمازدگی و همچنین ردیابی آفات و بیماری ها و علف های هرز توسط کارشناسان با حضور در مزارع و باغات، صورت گرفته که خوشبختانه تا کنون موردی از خسارت در اراضی زراعی و باغات شهرستان گزارش نشده است.
روشن نژاد در ادامه به پیگیری مصوبات صورتجلسه اداره کل مدیریت بحران در خصوص اطلاعیه هواشناسی مبنی بر پیش بینی احتمال آب گرفتگی و وقوع سیلاب و لزوم اتخاذ تدابیر لازم توسط دستگاه های اجرایی اشاره کرد و اظهار داشت: در این زمینه به منظور حفظ آمادگی و پیشگیری از حوادث احتمالی در تعطیلات نوروز، به نحو مقتضی اطلاع رسانی لازم به کشاورزان منطقه صورت گرفته است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت بر روند عرضه کالاهای اساسی در ایام نوروز تصریح کرد: نظارت بر عرضه کالاهای اساسی در قالب طرح تنظیم بازار در ایام نوروز یکی از اقدامات مهم جهاد کشاورزی در این حوزه است که توسط بازرس های ناظر مدیریت و به طور مستمر رصد می شود.
وی در خصوص عرضه میوه تنظیم بازار شب عید اظهار داشت: 860 تن پرتغال و 445 تن سیب تا پایان سال 97 از طریق 68 جایگاه و از ابتدای سال 98 تا کنون، 116 تن پرتغال و 67 تن سیب از طریق 20 جایگاه فعال در سطح شهرستان توزیع شده است و انتظار می رود تا پایان تعطیلات نوروز، این روند عرضه ادامه داشته باشد.
شهرستان کرج دارای پنج هزار و 530 هکتار اراضی باغی و سه هزار و 963 هکتار اراضی زراعی می باشد که در مجموع در این شهرستان چهار هزار و 493 هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد.
6156/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.