مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی از شنبه عصر وشب تا عصر سه شنبه در استان البرز از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان انتظار می رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

به گزارش ایلنا، مهدی مهرور با اعلام این خبر گفت: با توجه به اخطاریه اداره کل هواشناسی استان مبنی بر ورود و فعالیت سامانه بسیار قوی بارشی از شنبه عصر وشب تا عصر سه شنبه در استان البرز، رخ داد بارش های شدید و رگباری همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود که در ارتفاعات و دامنه ها و جاده های کوهستانی بارش ها به صورت برف و باران و رعد و برق در پی دارد، از فرمانداران، شهرداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان انتظار می‌رود که تدابیر پیشگیرانه را اتخاذ کنند.

وی افزود: بنابراین با توجه به بارش ها آبگرفتگی معابر شهری، اختلال در تردد جاده های استان به ویژه جاده چالوس و معابر منطقه طالقان، سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های فصلی، ریزش سنگ و احتمال سقوط بهمن مورد انتظار است.

 مهرور تصریح کرد: باید آمادگی اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستانها به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی حفظ شود.

این مسئول اضافه کرد: انجام اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولان محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان ، دامداران ، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه ها از جمله الزامات است.

وی گفت: بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه ها ، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان ، سیم برق هوایی، لوله ها، فنس های فلزی و پهنه های آبی و همچنین خوداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوهها تاکید می شود.

مهرور افزود: لایروبی قنوات، رودخانه‌ها، کانال‌ها ، انهار و زیر پل‌ها و همچنین رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و جاده های برون شهری مورد تاکید است.

وی خاطرنشان کرد: خودداری از سفرهای غیرضروری درجادهای کوهستانی و دامنه های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ و پیش بینی مکانهای امن جهت اسکان موقت ( تا رفع شرایط اضطراری ) ضرورت دارد.

مهرور در پایان ایجاد هماهنگی فی ما بین نیروی انتظامی، دستگاه‌های امدادی، ایمنی، خدماتی و نیروهای مردمی را از اهم امور دانست.

وی بر پیش بینی مکانهای امن جهت اسکان موقت (تا رفع شرایط اضطراری)، حفظ آمادگی مراکز درمانی و پایگاههای امدادی، حفظ آمادگی شرکت های خدماتی (آب و فاضلاب شهری و روستایی؛ برق؛ گاز؛ تلفن همراه و ثابت ؛ آب منطقه ای و برحضور فرمانداران و شهرداران در محل کار و حفظ آمادگی مدیریت بحران  شهرستان وشهرداریها و بخشداران و دهیاران در روستاها تاکید کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.