به گزارش ایرنا، سرهنگ مجتبی عبدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در پی اخبار واصله مشخص شد که فرد یا افرادی اقدام به کلاهبرداری باشیوه جستجو در کانال های فروش اجناس درشبکه های اجتماعی و خرید آنها با ارسال پیامک جعلی(فتوشاپ تراکنش) و ارسال تاییدیه جعلی واریز بانک برای فروشنده می کنند که مراتب در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
وی اضافه کرد: پس از تشکیل پرونده مقدماتی و هماهنگی با مقام قضایی، اکیپی ازمامورات پلیس فتاشهرستان ساوجبلاغ به محل اداره پست هشتگرد مراجعه و ضمن تعقیب و مراقبت های پلیسی، خانمی 20 ساله باهویت معلوم که قصد تحویل مرسوله پستی را داشت، پس از تحویل بسته دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.
عبدی گفت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد، این فرد با ارسال پیامک جعلی به فروشندگان اجناس در کانالهای فضای مجازی چنین وانمود می کرده که مبالغ را به حساب آنان واریز کرده، در حالی که هیچ مبلغی را به حساب فروشندگان واریز نمی کرد.
وی ادامه داد: متهم در بازجویی های ماموران به جرم خود مبنی بر 20 فقره کلاهبرداری اینترنتی از طریق پیامک های جعلی اعتراف و یک نفر همدست وی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر که در بازرسی از منزل این فرد نیز مقادیر زیادی اجناس خریداری شده از طریق فروشگاه های اینترنتی که مبالغ آنها را پرداخت نکرده بود، کشف و ضبط گردید.
جانشین انتظامی شهرستان ساوجبلاغ از مردم و فروشندگان اجناس در فضای مجازی درخواست کرد که مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند و پیش از انجام هرگونه خرید یا فروش اینترنتی طرف مقابل خود را شناسایی کنند.
7414/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.