به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه های این هفته نماز جمعه کرج افزود: پیروزی های سوریه و تحولاتی که در منطقه رخ داده سبب وحشت صهیونیست ها شده و سبب شد تا آمریکا به کمک رژیم اشغالگر قدس آمده و با زیر پا گذاشتن قطعنامه های سازمان ملل بلندی های جولان سوریه را به اسرائیل غاصب پیوند بزند.
وی اضافه کرد: آمریکا با این اقدام خود حقوق مردم جهان اسلام را نادیده گرفته است و به واقع به تبع آن محبوبیت جهانی خود را نیز از دست داده است.
حسینی همدانی گفت: آمریکا به دنبال این است که مشکلات فراوان داخلی خود را با این ترفند ها جبران کند و امروز تنها راه پیروزی در برابر این اقدامات آنها مقاومت مسلمانان است که به خوبی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه اگر در مقابل آمریکا ایستادگی نکنیم باز هم ترفند دیگری به کار می برد اظهار داشت: اگر در سال گذشته گه آمریکا پایتخت خود را از تل آویو به قدس اشغالی منتقل کرد جهان اسلام به پا می خواست امروز دیگر جرات نداشت که سرزمین های اسلامی را به صیهونیست های اشغالگر بدهد.
امام جمعه کرج افزود: آیا با چنین موجود پلیدی می توان وارد مذاکره شد؟ پیمان و مذاکره کردن با آمریکا چیزی جز خسارت و پشیمانی در برنخواهد داشت.
حسینی همدانی گفت: بیش از 25 فرد و نهاد را تحریم کردند، وقتی مقام معظم رهبری به مجلس فرمودند که شما نیز مواردی را تصویب کنید، نباید مغفول بماند و اجرایی شود، بیانات رهبری را دقت کنید، ایشان راه مبارزه با دشمن را به ما نشان می دهند اما برخی غافلند.
وی ادامه داد: آنها با تمامی توان خود وارد شدند تا نظام اسلامی، اسلام و شیعه را زمین گیر کنند، این در حالی است که باید بدانند که با تمامی این اقدامات شوم نمی توانند از ایمان مردم ما بکاهند و تا آنها را به زانو در نیاوریم از پا نخواهیم نشست.
نماینده ولی فقیه در البرز در بخش دیگری از سخنان خود به بروز سیلاب طی روزهای گذشته در برخی نقاط کشور اشاره و خاطرنشان کرد: سیل که از حوادث طبیعی است سبب ناراحتی ملت شده که در برخی روایات بیان شده اگر کسی به بلا گرفتار نشود دچار غصب است و در این احوال نباید خدا را فراموش کرد.
حسینی همدانی افزود: اما گاهی بروز این بلایا به نتیجه عملکرد خود ما باز می گردد اینکه بر خلاف قوانین الهی کار بکنیم و یا طبیعت را دستکاری کنیم باید منتظر بلا باشیم، اینکه به مهندسی ژنتیک در حیوان و گیاه خلاء وارد و آن را دستکاری می کنیم باید منتشر عواقب آن باشیم.
وی ادامه داد: ما مخالف علم نیستیم اما اگر به دنبال دستکاری در علم ژنتیک هستند کشورهای غربی ابتدا باید سال ها آن را در کشورهای خودشان امتحان کنند نه اینکه اول آن را به دیگر کشورها منتقل کنند.
امام جمعه کرج گفت: در صورتی که در جنگل و مراتع دستکاری شود و جایگزین مناسبی نیز برای آن پیدا نکنیم، سبب نارضایتی مردم شده و آنها را ناامید می کنیم، هر اتفاقی که رخ می دهد نتیجه یک سری اقدامات است، بلایا قابل پیش بینی نیستند اما قابل پیشگیری هستند.
حسینی همدانی در ادامه افزود: در برخی کشورهای غربی سیل هایی به مراتب مخوف تر و سنگین تر از سیل های چند روز گذشته در کشورمان رخ داده، اما هر چه در کشور ما رخ می دهد مستمسک عده ای مگس صفت می شود که اسلام، اهل بیت و انقلاب را زیر سوال ببرند.
وی اضافه کرد: کم کاری ها را نفی نمی کنیم اما همه چیز باید متعادل باشد، اینکه از قبل باید زیر ساخت ها درست و برنامه ریزی صورت بگیرد حرف درستی است اما نباید همه چیز را نیز زیر سوال برد.
وی ضمن تقدیر از مردم ایران اسلامی که به صورت خودجوش جلوه هایی از ایثار و از خودگذشتگی را در کمک به هموطنان خود نشان دادند گفت: ارتش، سپاه، هلال احمر، نیروی انتظامی، ستاد مدیریت بحران و همه و همه خالصانه در کنار هم بودند تا به مردم خدمت کنند.
نماینده ولی فقیه در البرز با بیان اینکه 11 پایگاه از البرز در گلستان و مناطق شمالی مستقر شده اظهار داشت: استان البرز در این شرایط با هدف جلوگیری از بروز سیلاب در استان در آماده باش کامل بود تا غافلگیر نشوند.
حسینی همدانی افزود: استانداری، فرمانداری ها، بخشداری، شهرداری ها، پلیس راهور و همه دستگاه ها در استان در این مدت در حالت آماده باش کامل بودند که مبادا استان درگیر حادثه ای شود.
وی ادامه داد: اما نباید از این موضوع نیز غافل شد که استان ما نیز آسیب پذیر است، در برخی موارد شنیده شده که تخلف هایی در حوزه زیر ساختی در البرز صورت گرفته که باید برطرف شود.
امام جمعه کرج گفت: انتظار ما از دستگاه قضا این است که به صورت جدی در این خصوص پیگیری کند، مردم و مسئولان نیز هوشیار باشندد تا تخلفی صورت نگیرد، اقدامات مفیدی در حوزه آبخیزداری در استان صورت گرفته اما کافی نیست و طبق تفاهم نامه با دولت پیش نرفته و نیاز است که اقدامات بیشتری در این حوزه صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در حوزه کلاک باید دقت بیشتری صورت گیرد اظهار داشت: از بین رفتن پوشش گیاهی، تغییر کاربری ها و اینکه نخاله ها در چه مکان هایی تخلیه می شوند مواردی هستند که باید در مورد آنها دقت بیشتری صورت گیرد.
نماینده ولی فقیه در البرز در ادامه سخنان خود به فرارسیدن بعثت پیامبر اکرم اسلام(ص) اشاره و گفت: بعثت بزرگ ترین عید مسلمانان و بشریت است و در این روز خداوند برترین موجود عالم هستی را برای هدایت و کمال بشریت برگزید.
حسینی همدانی افزود: در این روز بزرگ زمینه تربیت تمامی ابعاد موجودی جهان اسلام فراهم شده تا مردم به سمت نور و علم وارد شوند، مبعث روز بزرگی است که از کرامت و ویژگی های آن نباید غافل شد.
وی ادامه داد: با بعثت عدالت، رافت، نو و عدالت آمد و راه بندگی به خداوند و مبارزه و اجتناب از زیر یوغ رفتن به پرچم طاغوت را نشان داد.
امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود 12 فروردین روز جمهوری اسلامی اشاره و گفت: در این روز بزرگ ملت ایران به صورت خودجوش و یکپارچه پای صندوق های رای آمدند و به جمهوری اسلامی آری گفتند.
حسینی همدانی در ادامه به 13 فروردین روز طبیعت اشاره و خاطر نشان کرد: روز طبیعت روز تشکر از خدا است، از این روز به جای اینکه خرافات را ترویج که 13 فروردین نحس است را بیان کنید به فرزندان خود آموزش دهید که با طبیعت مهربان باشند.
7414/6993
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.