استاندار البرز با اشاره به اینکه اصناف افرادی منصف، عادل و نوع دوست هستند که در شرایط مختلف به کمک هم وطنان خود می شتابند، ادامه داد: ارزش ریالی سومین محموله ارسالی به مناطق سیل زده 500 میلیون تومان است و همچنین تاکنون 100 میلیون تومان نیز کمک های نقدی در شماره حساب های اعلام شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و هلال احمر البرز جمع شده است.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در مراسم ارسال محموله‌های کمک‌های اصناف به مناطق سیل‌زده گلستان که بعدازظهر چهارشنبه در محل اتاق اصناف صورت گرفت، با بیان اینکه شاهد هستیم که به لطف مردم خونگرم، نوع دوست و ارزشمند البرز سومین محموله به مناطق سیل‌زده ارسال می‌شود، افزود: نمی‌توان روی این محموله‌ها ارزش مادی گذاشت.

وی با اشاره به اینکه اصناف افرادی منصف، عادل و نوع دوست هستند که در شرایط مختلف به کمک هم وطنان خود می‌شتابند، ادامه داد: ارزش ریالی سومین محموله ارسالی به مناطق سیل زده ۵۰۰ میلیون تومان است و همچنین تاکنون ۱۰۰ میلیون تومان نیز کمک‌های نقدی در شماره حساب‌های اعلام شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) و هلال احمر البرز جمع شده است.

شهبازی گفت: در شهرها و روستاهای استان با کمک نهادهای دولتی آمادگی جمع آوری کمک های مردمی برای ارسال به سایر مناطق سیل زده کشور نیز وجود دارد و با فضای همدلی و نوع دوستی حاکم در استان تمامی ۳ میلیون نفر جمعیت استان دل در گرو سیل‌زدگان و خسارت‌دیدگان دارند.

وی افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی و رطوبت بالا به خصوص در استان‌های شمالی امید است، اصناف و خیرین به فکر تهیه لوازم زندگی برای سیل‌زدگان باشند.

استاندار البرز با بیان اینکه حدود پنج استان جنوبی نیز درگیر خسارات ناشی از سیل هستند، اضافه کرد: تاکنون با توجه به استقبال و همراهی هم‌وطنان به کمک‌های خارجی نیازی پیدا نکرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه عزم و همراهی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان در کشور موج می‌زند، گفت: جامعه پزشکان البرز نیز برای حضور در مناطق سیل‌زده اعلام آمادگی کرده‌اند و این استان آمادگی اعزام نیرو و تجهزات به سراسر کشور را دارد.

شهبازی با تاکید بر اینکه در البرز اقدامات خوبی برای پیشگیری از خسارات انجام شد، افزود: سیل شیراز در شرایطی رخ داد که میزان بارندگی بین ۱۸ تا ۲۰ میلیمتر بود ولی در محدوده چالوس البرز بیش از ۵۰ میلیمتر و در طالقان نیز ۴۸ میلیمتر بارندگی داشتیم که با مدیریت صحیح و اقدامات پیشگیرانه خسارتی در بر نداشت.

وی عنوان کرد: در این ایام و حتی از ماه گذشته مدیران و متولیان امر پای کار بوده و با اتخاذ تدابیر ویژه در جهت پیش‌بینی و پیشگیری از حوادث احتمالی اقدامات لازم را انجام دادند.

استاندار البرز با بیان اینکه از تمامی مدیران دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان قدردانی می‌کنیم، گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد نیز همراهی بسیار خوبی داشته‌اند. به طور متوسط در البرز ۳۰ میلیمتر بارندگی صورت گرفته ولی با همراهی تمامی مردم و مسئولان و اطلاع رسانی به موقع خساراتی در بر نداشته است.

وی با اشاره به اینکه البرز از ابتدای تعطیلات نوروز بیش از ۱۷ میلیون تردد خودرو در محورهای مواصلاتی داشته، افزود: در این راستا البرز رتبه اول کشور را دارد.

شهبازی خاطرنشان کرد: امسال برای نخستین بار تعداد محل‌های اسکان مسافران نوروزی افزایش چشمگیری یافته و در رابطه با اقدامات متناسب با حضور مسافران از سوی آموزش و پرورش، نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و... تاکنون مانعی وجود نداشته است.

وی با قدردانی از حضور موثر رسانه‌های دیداری، نوشتاری و فضای مجازی گفت: در خصوص سد امیرکبیر شایعاتی مطرح بود که طی بازدید صورت گرفته با حضور صدا و سیما و انعکاس دقیق اخبار مشخص شد که این موضوعات بی‌اساس است.

استاندار البرز افزود: حدود ۵۰ میلیون متر مکعب از آب پشت سد امیر کبیر تخلیه شده و اکنون ۹۰ میلیون متر مکعب نیز برای سیلاب های احتمالی از فضای پشت سد آماده شده است.

وی ادامه داد: در خصوص سد طالقان نیز این امر اجرایی شده و جای نگرانی برای روستاهای اطراف طالقان و امیرکبیر وجود ندارد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.