علی درویش پور روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: در تعطیلات امسال تاکنون 92 هزار تماس با سامانه راهداری استان البرزبرقرار شده و کارشناسان مربوطه پاسخگو بودند.
وی ادامه داد: چندین مورد ریزش سنگ و بهمن در محور کرج-چالوس رخ داد که با تلاش راهداران، محور در اسرع وقت پاکسازی شده است.
درویش پور گفت: با برگزاری جلسات مختلف میزان آمادگی دستگاه های امدادی و خدماتی ، امکانات لازم و تدابیر ویژه برای مقابله با بحران های احتمالی پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: چندین مورد آبگرفتگی معابر به علت شدت بارش ها در نقاط مختلف استان گزارش شده که با حضور شهرداری ها ساماندهی شده است.
درویش پور افزود: با توجه به پیش بینی های هواشناسی و بررسی های صورت گرفته از ابتدای اسفند ماه 97 تاکنون حدود 50 میلیون متر مکعب رهاسازی آب از سد کرج صورت گرفت.
وی یکی دیگر از اقدامات انجام شده طی چند ماه اخیر را برای پیشگیری از حوادث احتمالی ناشی از سیل را جلوگیری از ساخت وساز غیرمجاز عنوان کرد و افزود: دراین مدت حدود 50 ساخت و ساز غیرمجاز تخریب شده است.
درویش پور گفت: 500 حلقه چاه جذبی نیز برای جذب آب های سطحی و سیلاب های ناشی از بارندگی ها در نقاط مختلف استان پیش بینی شده است.
معاون استاندارالبرز تاکید کرد: از تمام مردم البرز انتظار می رود که هشدارها و اخطارهای هواشناسی و مدیریت بحران را جدی بگیرند و از اسکان در حاشیه رودخانه ها پرهیز کنند.
وی گفت: توصیه های لازم از سوی معاون اول رئیس جمهوری و وزیر کشور صورت گرفته و ابلاغیه ها دراین زمینه اعلام شده است.
درویش پور خاطرنشان کرد: اکنون با هماهنگی راهداری کشور و دستگاه های مربوطه به منظور حفظ سلامتی مردم، محدودیت ترافیکی در محور کرج-چالوس اعمال شده و جاده تا اطلاع ثانوی به دلیل خطر ریزش کوه مسدود است.
وی گفت: سامانه پاسخگویی راهداری با شماره 141 آماده ارائه خدمات به مردم و مسافران نورزی شده است که دراین زمینه همراهی رسانه ها می تواند نقش موثرتری را ایفاء کند.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.