معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از بازرسی ویژه رستوران‌های حاشیه جاده آتشگاه در چهارمین روز سال ۹٨ خبر داد.

به گزارش ایلنا، سیامک آقایی ضمن اعلام این خبر گفت: امروز ۴ فروردین در راستای "طرح ویژه نظارت نوروز ۹۸" بازرسی و نظارت از رستوران‌های استان البرز ادامه داشت که در این بازرسی‌ها علاوه بر بازرسین سازمان صمت استان البرز، نماینده تعزیرات حکومتی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دانشگاه علوم پزشکی نیز حضور داشتند.

معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز درباره نتایج این بازرسی‌ها تصریح کرد: طی بازرسی‌های صورت گرفته از رستوران‌های حاشیه جاده آتشگاه پنج رستوران متخلف شناخته شدند که سه رستوران در لحظه پلمپ و پرونده آن‌ها به تعزیرات حکومتی ارجاع شد.

آقایی در ادامه بیان کرد: عدم رعایت آیین‌نامه‌های بهداشتی، گرانفروشی، طبخ غذا با گوشت منجمد تنظیم بازاری و ... از مهم‌ترین دلایل پلمپ این واحدهای صنفی متخلف بوده است.

آقایی ادامه داد: در بازرسی‌های امروز، بازرسان ما موفق به کشف ۱۴۰ کیلوگرم گوشت فاسد در سردخانه یکی از رستوران‌ها شدند که علاوه بر توقیف گوشت مذکور و پلمپ رستوران، پرونده‌ای با قید فوریت تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

این مقام مسئول بیان کرد: متاسفانه یکی دیگر از رستوران‌های آتشگاه هم اقدام به طبخ غذا با گوشت منجمد تنظیم بازاری نموده بود که این امر خلاف قانون بوده و گوشت مذکور باید به دست مردم می‌رسید نه اینکه در رستوران مورد استفاده قرار گیرد.

آقایی در مورد گوشت تنظیم بازاری کشف شده اظهار داشت: این رستوران بیش از ۲۰۰ کیلوگرم گوشت تنظیم بازاری تهیه کرده بود که بازرسین ما حدود ۵۰ کیلوگرم آن را کشف و توقیف کردند. البته مابقی این گوشت هم  طی یک ماه گذشته در رستوران مذکور طبخ شده بود.

معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز در خاتمه گفت: کلیه گوشت‌های توقیفی به علاوه پرونده‌های متشکله جهت صدور رای نهایی به تعزیزات حکومتی استان البرز ارجاع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.