علیرضا طهماسبی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا گفت: روستاهای هدف گردشگری این شهرستان به نوبه‌ی خود دارای طبیعت بکر، رودخانه‌های جاری، زیبا و درختان کهن است.
وی افزود: شهرستان ساوجبلاغ با توجه به پیشینه‌ی تاریخی، فرهنگی، دارای ارزش‌های معنوی و ویژگی‌های منحصر به فرد است که این امر در حوزه های مختلف قابل بیان است.
طهماسبی بیان داشت: مناطق گردشگری ساوجبلاغ در حوزه آثار تاریخی و بافت های مسکونی روستایی و محیط های طبیعت گردی از جاذبه های فراوانی برخوردار است.
وی گفت: در حوزه آثار تاریخی، وجود اشیا مکشوفه از تپه‌ها مانند خوروین و اسماعیل آباد و ینگی امام و بنا های نظیر کارونسرای ینگی امام، بناها و بقعه‌های تاریخی، شاخص و حسینیه اعظم برغان از جمله آثاری است که در بافت روستایی قرار دارد و در نوع خود بی نظیر است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوجبلاغ افزود: روستاهای برغان، سنج، ورده و اغشت از جمله روستاهای زیبای ساوجبلاغ با جاذبه‌ی گردشگری فراوان هستند که هرساله گردشگران زیادی از این مناطق دیدن می کنند.
وی گفت: در دولت تدبیر و امید گام های خوبی در حوزه گردشگری  براساس مطالعات و نیاز سنجی‌ها صورت گرفته و زیر ساخت های هم در نوروز امسال برای گردشگران فراهم شده است.
وی از  اجرای یک پروژه‌ی اقامتی در روستای سیاهکران با پیشرفت فیزیکی 70 درصد خبر داد و گفت:
این پروژه با حمایت سازمان میراث فرهنگی مراحل تکمیلی خود را می گذراند.
طهماسبی از ایجاد اشتغال فراوان در حوزه گردشگری خبر داد و گفت: طر ح تفریحی و پذیرایی روستای  طاووسیه که با مشکل مواجه بود با موافقت انجام شده و با تزریق تسهیلات، این پروژه از پیشرفت فیزیکی 50 درصدی برخوردار است. 
وی از صدور یک مورد موافقت اصولی برای احداث اقامتگاه بوم گردی، سه واحد هتل آپارتمان و یک مورد هتل در این شهرستان خبر داد که زمینه ساز جذب گردشگر خواهد بود.
طهماسبی در خصوص جاذبه‌های موزه ای و ترویج فرهنگ غنای طب سنتی از فعالیت مجموعه‌ی برکت در کردان این شهرستان گفت: در مجموعه شهرک 100 هکتاری برکت، موزه گیاهان دارویی ساخته شده که یکی از بی بدیل ترین موزه های طب سنتی است. 
وی تعداد علاقه مندان صنایع دستی شهرستان ساوجبلاغ که موفق شدند دوره های کار آموزی را در
در رشته های مختلف چرم ،گلیم ،گبه ،سفال ،فرش ،معرق و... را بگذارنند، بیش از 200 نفر اعلام کرد و افزود: این افراد با دریافت مجوز مهارت آموزی و تسهیلات کم بهره از این اداره توانسته‌اند برای خود شغلی را مهیا کنند.
وی بیان داشت : ایجاد بازارچه صنایع دستی در روستای هدف گردشگری برغان تامین اعتبار شده و منتظر دریافت مجوزهای لازم هستیم.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوجبلاغ افزود: ما درحوزه زیر ساخت های گردشگری دچار کمبود هایی بودیم اما با توجه به برنامه‌ریزی برابر ضوابط و مجوزهای قابل ارائه به بخش خصوصی و توسعه زیر ساخت‌های تکلیف شده، موفق شدیم با تشویق یک سرمایه گذار و صدور مجوز، اقامتگاه بوم گردی برغان را احداث و به بهره برداری برسانیم. 
وی گفت : برای عبادت گردشگران یک نمازخانه بین راهی در نقطه حاشیه رودخانه کردان با استفاده از الگوی معماری اسلامی منحصر به فرد با هزینه ای بالغ بر 10 میلیارد ریال توسط یک خیر ساخته شده است.
9933/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.