به گزارش ایرنا، سید مجید موسوی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سال جاری یک هزار و 800 تن پرتقال از انواع تامسون و والنسیا و همچنین 900 تن سیب از جنس مرغوب تامین شده که این میزان نسبت به سال گذشته 50 درصد افزایش داشته و امیدواریم که کمبودی در این زمینه وجود نداشته باشد .
وی اظهار داشت: قیمت مصوب این اقلام برای مصرف کننده شامل هر کیلوگرم سیب 56 هزار ریال ، پرتقال تامسون شمال 38 هزار ریال و والنسیای جنوب 48 هزار ریال است.
موسوی گفت: توزیع میوه شب عید از 25 اسفند شروع شده که 80 درصد تا پایان سال 97 و مابقی در ایام نوروز توزیع می شود.
وی افزود: برای توزیع این میوه ها 90 غرفه در سطح شهرستان های کرج و فردیس و 60 غرفه نیز در سایر شهرستان ها پیش بینی شده که در مجموع 150 غرفه عهده دار توزیع میوه شب عید خواهند بود .
وی یادآورد شد که به منظور رفاه حال شهروندان قیمت تنظیم بازار استان نسبت به استان های همجوار مانند تهران و قزوین پایین تر است.

***توزیع روزانه 25 تن مرغ گرم به قیمت مصوب
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز در ادامه گفت: همچنین با هماهنگی انجام شده با تعاونی مرغداران روزانه 25 تن مرغ گرم به قیمت مصوب 115 هزار ریال در سطح میادین میوه و تره بار و همچنین شهرستان های استان توزیع می شود.
وی اضافه کرد: توزیع مرغ منجمد با قیمت مصوب 105 هزار ریال در سطح میادین و همچنین گروه های هدف و کارکنان دولت در حال اجرا است.
وی افزود: با توجه به میزان جوجه ریزی انجام شده در سطح کشور و همچنین تمهیدات لازم در جهت تامین نهاده مورد نیاز مرغداران و کاهش قیمت جوجه یکروزه پیش بینی می شود که قیمت مرغ به تدریج از نیمه فروردین کاهش یابد.
موسوی بیان کرد: با توجه به افزایش قیمت شکر میزان 5800 تن شکر در حال توزیع است که 3000 تن آن برای مصارف صنایع با مصرف شکر نظیر شکلات و مربا و ... و 2800 تن جهت مصارف خانوار و صنوف شیرینی و... با قیمت 34 هزار ریال برای مصرف کننده فراهم شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت: هیچگونه کمبود شکر در کشور وجود ندارد و تمام نیاز اصناف و شهروندان قابل تامین است لذا هرگونه گرانفروشی توسط تعزیرات حکومتی و بازرسی اصناف و صنعت و معدن قابل برخورد است.
وی اضافه کرد که برابر دستورالعمل های صادره به سازمان صنعت و معدن استان واگذار شد.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.