دکتر مهرداد بابایی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: با توجه به نزدیکی تعطیلات نوروز 98 و مواجهه با افزایش تردد مسافران و همچنین لزوم امداد رسانی و آمادگی اورژانس پیش بیمارستانی ، بیمارستانی و تمام واحدهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی
اورژانس به حالت آماده باش درآمدند.
وی خاطر نشان کرد: این طرح از ساعت هشت صبح امروز شنبه 25 اسفندماه آغاز و تا ساعت هشت صبح روز شنبه ، 17 فروردین ماه سال 98 پایان می یابد.
این مسئول بیان داشت: رئیس ستاد طرح سلامت نوروز 98 رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز و دبیرخانه ستاد مذکور در مرکز هدایت عملیات بحران EOC به مسئولیت رئیس اورژانس و با حضور نمایندگان حوزه سلامت دانشگاه تشکیل شده است.
وی افزود: مرکز هدایت عملیات بحران دانشگاه به صورت 24 ساعته فعال بوده تا امکان هماهنگی درون و برون بخشی در ایام طرح سلامت نوروزی میسر شود.
مراکز درمانی و بیمارستان ها ،داروخانه های شبانه روزی و کشیک در آماده باش کامل هستند تا خدمات مورد نیاز بیماران در طول ایام نوروز را بصورت 24 ساعته ارائه نمایند.
معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی البرز از 15 اسفند ماه فعالیت های ویژه مرتبط با این طرح را مضاف بر بازدید های نظارتی خود به صورت ویژه آغاز نموده و به منظور پیشگیری و کاهش بار بیماریهای مرتبط با محیط از جمله بیماریهای منتقله از آب و غذا ، تشدید کنترل امور بهداشت اماکن عمومی و رستوران ها توسط کارشناسان بهداشت محیط انجام داده است.
مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی البرز نیز همزمان با شروع طرح سلامت نوروزی با بهره گیری از تمام توان عملیاتی و لجستیکی خود آمادگی کامل دارد تا با افزایش ظرفیت به صورت 24 ساعته پاسخگویی کامل تلفن115 را داشته و هیچ تماس تلفنی بی پاسخ نماند.
به منظور سرعت دهی در امر خدمت رسانی و افزایش امنیت خاطر مسافرین ، تمام ظرفیت لجستیکی این مرکز شامل 69 واحد عملیاتی در محورهای مواصلاتی استان و اماکن پر تردد مستقر خواهد بود.
مرکز اورژانس115 البرز با برخورداری از یک فروند بالگرد تخصصی اورژانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس ، 62 دستگاه آمبولانس و چهار دستگاه موتورلانس و نیز حدود 500 نفر نیروی کارشناس فوریت های پزشکی آماده خدمات درمانی و پیش بیمارستانی به مسافران نوروزی و ساکنان البرز است.
اتوبوس آمبولانس های این مرکز برای تسریع در ارائه خدمات فوریت های پزشکی به بیماران و مصدومان احتمالی و همچنین ارتقاء ایمنی راه ها و به منظور ایجاد اطمینان خاطر در جاده پر تردد کرج چالوس و اتوبان کرج قزوین مستقر خواهند بود.
همچنین این مرکز در 6 نقطه از استان ایستگاه سلامت شبانه روزی دایر کرده و آماده ارائه خدمات درمانی می باشد.
رئیس مرکز فوریت های پزشکی البرز از مردم البرز و مسافران نوروزی خواست در زمان نیاز با شماره 115 تماس برقرار کنند .
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.