رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز از بازرسی بیش از 8 هزار واحد صنفی در راستای طرح نظارتی نوروز 98 خبر داد.

به گزارش ایلنا، جهانگیر شاهمرادی ضمن اعلام طرح نظارتی اصناف که از ابتدای بهمن ماه سالجاری آغاز و تا 15 فروردین 98 ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون از 8 هزار و 146 واحد صنفی بازرسی به عمل آمده که منجر به تشکیل یک هزار و 87 پرونده به ارزش 107 میلیارد تومان شده است.

شاهمرادی درباره شکایت های واصله از طریق سامانه 124 نیز افزود: در طول اجرای طرح نظارتی نوروز 98، یک هزار و 117 شکایت به سامانه اعلام شده که از این تعداد 809 آن تلفنی، 307 مورد آن حضوری و یک مورد آن از طریق پورتال سازمان واصل شده که پیگیری آن به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

وی درباره ضریب شکایات در حوزه کالای اساسی تصریح کرد: اقلام سوپر مارکتی 42 درصد، مواد پروتئینی 24 درصد و نان با 15 درصد، بیشترین حجم شکایات را در این گروه به خود اختصاص داده اند.

در بخش خدمات نیز بنا به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، شرکت های خودرویی 18 درصد، رستوران ها 10 درصد و تلفن همراه با 8 درصد، بالاترین میزان شکایات وارده به این سازمان را به خود تخصیص داده اند.

شاهمرادی در خاتمه بیان کرد: پرونده واحدهای متخلف جهت صدور حکم نهایی به تعزیزات حکومتی ارسال شده اند.

طرح نظارتی نوروز 98 تا 15 فروردین ماه سال آتی ادامه خواهد داشت و شهروندان می توانند شکایات و گزارشات خود در زمینه گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، عدم اجرای تعهدات، عدم انجام خدمات پس از فروش در دوره ضمانت، قاچاق و عرضه خارج از شبکه را به صورت شبانه روزی با سامانه 124 در مرکز استان و شهرستان های تابعه مطرح کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.