مهدی بشری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: از مجموع این تعداد ، هفت هزار دانش آموز البرزی به مرحله منطقه ای کتابخوانی دانایی و توانایی راه یافتند.
وی بیان داشت : این مسابقه به صورت هماهنگ و با شرکت دانش آموزان دختر و پسر پایه های مختلف تحصیلی در مدارس البرز به صورت منطقه ای برگزار شد.
کارشناس مسئول فرهنگی ، هنری اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان و والدین و ایجاد انگیزه در مطالعه بیشتر کتاب های درسی و غیر درسی در بین جامعه هدف ، رشد تخیل کودکان، پرکردن اوقات فراغت، افزایش دانش و شناخت در دانش آموزان ذکر کرد.
بشری با بیان اینکه جشنواره کتابخوانی دانش آموزی دانایی و توانایی در چهار مرحله ‌مدرسه‌ای، منطقه‌ای، استانی و کشوری برگزار می‌شود، ادامه داد: در مرحله مدرسه ای 10 هزار دانش آموز البرز شرکت کردند.
وی تصریح کرد: مرحله استانی مسابقه کتابخوانی اردیبهشت ماه 98 در البرز برگزار می شود.
بشری اضافه کرد: 12 دانش آموز البرزی برای شرکت در مرحله کشوری جشنواره کتابخوانی دانایی و توانایی منتخب شناخته می شوند.
وی عنوان کتاب های مسابقه کتابخوانی در مدارس را پاپر، نخل ها و نیزه ها و اعتماد به نفس در بین دانش آموزان پایه های مختلف تحصیلی ذکر کرد.
این کارشناس گفت: به عقیده بسیاری از کارشناسان نیز آموزش و پرورش به عنوان بزرگ ترین مجموعه آموزشی کشور، می تواند با بسترسازی بنیادین و برنامه ریزی دقیق و بلند مدت، علاقه به کتاب و کتابخوانی را در بین نسل جوان و نوجوان تقویت کند.
مسابقه دانایی و توانایی از سال تحصیلی گذشته همزمان با سراسر کشور در البرز آغاز شد.
استان البرز460 هزار دانش آموز دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.