سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی روز دوشنبه همزمان با آغاز اعزام اردوهای عمومی راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براین اساس یکی از بزرگترین کارهای مهم نظام اسلامی برای فرهنگ سازی تشکیل اردهای راهیان نور است.
وی گفت: دفاع مقدس و راهیان نور می تواند آن عقبه را تامین کند که اگر بخواهیم جلو برویم باید تامین در عقبه داشته باشیم.
مولایی افزود: این تامین یک موقعیت قابل اتکایی است تا دشمن نتواند ما را دور بزند و دفاع مقدس این ظرفیت را دارد که برای گام دوم یک مکتب درسی برای مسئولان و جوانان باشد تا در این گام پای خود را محکم تر بردارند.
وی اظهار داشت: نیاز اساسی در گام دوم انقلاب به پنج عنصر اساسی است وگرنه حرکت در این مسیر سخت می شود.
فرمانده سپاه البرز گفت: جوانان و حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس هنوز زنده هستند و باید برداشتن گامی محکم تر و موثرتر به آن ها مراجعه کنیم.
وی این پنج عنصر اساسی را که رزمندگان و جوانان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس از آن به خوبی استفاده بردند و توانستند تاثیر آن را ثابت کنند شامل وحدت، شجاعت، ایثار و شهامت و خودباوری دانست.
مولایی افزود: به عبارت دیگر با توجه به کسب تجارب بسیار زیاد و همچنین دریافت نقمات بسیار ارزشمندی که از دفاع مقدس برای دفاع از کشورمان داشتیم امروز باید یک فرایندی را طی کنیم و بتوانیم از این سرمایه عظیم کشور بهره برداری کنیم.
وی بیان داشت: در دوران دفاع مقدس هزینه سنگینی دادیم چه از لحاظ از دست دادن جوانان زیادی و چه از لحاظ مادی ولی به هر حال توانستیم روی عزت و شجاعت این بچه ها حساب بازکنیم و این رزمندگان اسلام و ایثارگران توانستند یک عزت پایدار را برای کشور رقم بزنند.
وی ادامه داد: وقتی این حمله اتفاق افتاد ما قدرت دفاعی کافی برای خودمان نداشتیم لذا مردم یکپارچه و متحد شدند و بر اساس آیه شریفه «واعتصموا به حبل الله جمیعا ولا تفرقوا» متفرق نشدند و وحدت پیدا کردند.
مولایی گفت: مردم و جوانان ما حول محور ولایت موفق شدند کار بزرگی را رقم بزنند که دنیا مبهوت ماند که چگونه کشوری می تواند با دست خالی تمام قدرت های بزرگ را از پای درآورد و این اتفاق بزرگ افتاده و امروز این اتفاق باید یک پشتوانه عظیم فرهنگی برای آیندگان تلقی شود.
وی با بیان اینکه داستان هایی را در کتب می خوانیم از شجاعت و ایثار بعضی از افراد، افزود: معنی اینها این است که هر نسل و کشوری و تمدنی نیاز دارد قهرمانانی داشته باشد و کسانی را داشته باشد که جوانان آینده و نسل آینده به آن ها تاسی کنند.
وی اظهار داشت: هر ساعت هشت سال دفاع مقدس و نقطه به نقطه جبهه های کشور ما مملو از این عناصر است که باید همه آن ها را به عنوان درس عبرت نقل کرده و انتقال دهیم.
مولایی گفت: امروز جوانان ما به انتقال این دلاورمردی ها و شجاعت و ایثارها نیاز دارند و ما سرمایه ها و ارزش هایی داریم که باید نسبت به آن ها وفادار باشیم و از آن دفاع کنیم.
وی افزود: دفاع مقدس گنجینه عظیمی است از همه مفاهیم یاد شده است و باید ادبیات آن را برای نسل آینده انتقال دهیم و راهیان نور فرصتی است تا این گنجینه به درستی به فطرت پاک جوانانمان منتقل شود.
فرمانده سپاه البرز بیان داشت: اگر م همین مفاهیم و ارزش ها را که برای آن ها خون دادیم تا به دست آوردیم، نتوانیم به درستی انتقال دهیم دشمن موفق خواهد ارزش های خود را به جامعه ما و فکر جوانان ما غالب کند که خطرناک است.
وی گفت: راهیان نور فرصتی است که بهره برداری فردی و جمعی می توان از آن داشت.
این جانباز هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: راهیان نور اثر بسیار عجیبی می تواند بر روی رفتار دولتمردان و مسئولان داشته باشد .
وی اظهار داشت: تمام مسئولان از مردم هستند و کشورمان که در محاصره سیاسی و اقتصادی است و در حوزه های مختلف با دشمن درگیر است نیاز داریم مفاهیمی که دفاع مقدس را رقم زد توسط مردم و مسئولان بازخوانی شود.
مولایی با بیان اینکه یکی از بزرگترین درس های راهیان نور خودباوری است، گفت: دشمن می خواهد خودباوری را از ملت بگیرد در حالیکه دفاع مقدس ثابت کرد که می شود تمرین و عمل کرد.
وی افزود: اکنون اگر بخواهیم از ترفندهای دشمن خارج و پیروز شویم باید وحدت را حفظ کنیم.
این فرمانده گفت: سپاه البرز برای سال جاری اعزام 14 هزار نفر را برای راهیان نور هدفگذاری کرد.
البرزی ها در مناطق عملیاتی جنوب کشور در اردوگاه شهید کلهر اندیمشک، شهید مسعودیان اهواز و خرمشهر اقامت می کنند.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.