به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی شامگاه یکشنبه در جمع مجمع استادیاران صالحین افزود: تأکیدات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مبنی بر انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن، داشتن همین روحیه مبارزه است.
وی ادامه داد: بیانیه گام دوم، مشکلاتی را که دشمن با رصد فکری و اجتماعی، مسیر آن را برای ما ترسیم کرده با بصیرت و تیزبینی دیده، راه مقابله با آن را نشان داده بنابراین مربوط به چراغ راه چهل‌ساله است.
امام جمعه کرج درادامه بیان داشت: دوران زندگی امام هادی (ع) به دلیل شدت عمل حاکم جور آن زمان، یکی از سخت‌ترین دوران‌های زندگی اهل‌بیت (ع) بود.
وی گفت: این سؤال پیش می‌آید که چرا باوجود ظلم و شدت عمل ظالمان آن زمان، علویان اطراف امام هادی (ع ) برای از بین بردن حاکمان جور اقدامی نداشتند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ضمن تأکید بر درس‌آموزی از تاریخ دوران اهل‌بیت(ع)، اظهار داشت: علت عمده عدم اقدام علویان در برابر حاکمان جور، نداشتن قدرت تحلیل از شرایط حاکم بود که متأسفانه امروز هم شاهد تأکیدات مکرر رهبری بر تقویت قوه تحلیل جامعه هستیم.
آیت‌الله حسینی همدانی داشتن روحیه مبارزه را از عوامل ضروری قیام دانست و گفت: یکی دیگر از علل عدم قیام علیه ظلم، نداشتن نیروی انقلابی پای‌کار مبارزه و پایبند به اصول و ارزش‌های انقلاب است.
در ابتدای این جلسه، تعدادی از استادیاران صالحین به بیان مشکلات و دغدغه‌های حوزه فعالیتی خود پرداختند.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.