همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، با حضور مسئولین و عموم مردم، طرح ملّی کتابخانه‌گردی در کتابخانه عمومی شهدای کردان برگزار شد.

به گزارش ایلنا، امروز همزمان با پانزدهمین سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و دومین طرح ملی کتابخانه‌گردی، ویژه مراسم کتابخانه‌گردی در استان البرز و در کتابخانه عمومی شهدای کردان شهرستان ساوجبلاغ با حضور مسئولان و عموم مردم در این کتابخانه‌ برگزار شد.

ابتدای این مراسم، احمدعلی هراتی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز، ضمن عرض خیرمقدم، از حضور پرشور عموم مردم و مسئولین شهرستان ساوجبلاغ در این برنامه تقدیر کرد و آن را نشانه جایگاه والای کتاب و کتابخوانی در بین عموم شهروندان البرزی دانست.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با اشاره به سخن سقراط حکیم، ادامه داد: دانایی و فرزانگی یک جامعه بستگی به مطالعه افراد دارد؛ به همین دلیل هر جامعه ای که بیشتر با کتاب انس داشته باشد، مسیر رشد و تعالی را پرشتابتر طی خواهد کرد.

وی با تجلیل از مقام شامخ شهدا و خانواده‌های بزرگوار ایشان به‌ویژه شهدای روستای کردان، بیان داشت: امروز این آرامش و امنیت کشور را مدیون جانفشانی، فداکاری و رشادت‌های شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم هستیم و صمیمانه خود را قدردان صبوری و ایثار خانواده‌های معظم شهدا می‌دانیم و در ورود به گام دوم انقلاب، تلاش خواهیم داشت در راستای به ثمر رسیدن آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی با همه توان گام برداریم.

هراتی ضمن گرامیداشت پانزدهمین سالگرد تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تأکید کرد: امسال برای دومین سال متوالی است که طرح کتابخانه گردی در کتابخانه‌های عمومی با هدف آشنایی عموم مردم و مسئولین با خدمات و فعالیت‌های کتابخانه های عمومی در حال برگزاری است و امیدواریم این طرح موجب تقویت و تحکیم بیش از پیش روابط بین جامعه و کتابخانه ها گردد.

در ادامه این مراسم، ابوالقاسم پالیزگیر، فرماندار ساوجبلاغ نیز ضمن تبریک سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، از فعالیت‌ها و تلاش‌های مجموعه اداره کل کتابخانه‌های عمومی تشکر کرده و دیدگاه حاکم بر این مجموعه را دیدگاهی مثبت، تعاملی و سازنده ارزیابی کرد.

وی با اشاره به اینکه امروزه به برکت انقلاب، در ساوجبلاغ 9 کتابخانه فعال داریم و در تلاش با توجه بیش از پیش به این حوزه، حرکت روبه رشدی را در این مسیر داشته باشیم، ادامه داد: کتاب و کتابخوانی در دنیای امروزی که گرفتار عدم مدیریت صحیح استفاده از فضای مجازی در خانواده‌هاست، اهمیت ویژه‌ای دارد و باید اهتمام بیشتری برای گسترش این فرهنگ صورت پذیرد.

همچنین در این برنامه، مراسم شاهنامه‌خوانی توسط عضو کودک کتابخانه عمومی امیرکبیر شهرستان کرج اجرا شد و سه تن از نویسندگان البرزی؛ علی منصور زارع کتاب‌های «بابا نادعلی» و «آشیخ فاضل»؛ خسرو عباسی کتاب‌ «سنگ یحیی» و نغمه مستشارنظام، کتاب‌های «سخت است قلم باشی و دلتنگ نباشی» و «قطره» را معرفی کرده و چند نسخه از کتب مذکور را به کتابخانه عمومی شهدای کردان اهدا کردند.

در خاتمه این مراسم نیز ضمن برش کیک جشن یکسالگی کتابخانه عمومی شهدای کردان، تابلوی یادبود کتابخانه گردی توسط حضّار امضا شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.