به گزارش ایرنا، محمد محمدی زاده روز شنبه در حاشیه آئین روز درختکاری در شهرک صنعتی اشتهارد در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه یکی از معضللات در سنوات گذشته در شهرک های صنعتی کشور فاضلاب غیر استاندارد بوده، اظهار داشت: با هماهنگی های صورت گرفته با محیط زیست استان البرز و مسئولان مربوطه تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد اصلاح شد.
وی اضافه کرد: تجهیزات این تصفیه خانه توسط شرکت دانش بنیان داخلی طراحی و معضلات زیست محیطی با راه اندازی آن به حداقل می رسد.
محمدی زاده گفت: با راه اندازی تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد فاضلاب کنترل و برای استفاده از آب های سطحی، لاگن هایی در داخل شهرک تعبیه که با ذخیره سازی آب در فصل تابستان از این آب برای آبیاری فضای سبز استفاده می شود.
وی ادامه داد: همچنین تصفیه خانه شهرک صنعتی کوثر با یک هزار و 500 متر مکعب آماده بهره برداری است که به طور همزمان با تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد با حضور مسئولان کشوری در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد.
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه تصفیه خانه شهرک صنعتی اشتهارد مطابق با تصفیه خانه های معتبر دنیا راه اندازی می شود خاطر نشان کرد: خط انتقال پساب کرج به سمت اشتهارد نیز در حال انجام است که شهرک های صنعتی امید البرز، ناحیه صنعتی کوثر و اشتهارد نیز از این پساب سهم داشته و از آن استفاده می کنند.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.